• tyttö85

    Planerar bli gravid tätt

    Vill så gärna ha ett till barn men sambon vill ej

    Fick min son för 2månader sen ...mitt avslag just slutat

    Vi har haft samlag 2 gånger vet ej hur stor chans att bli gravid när min mens ej kommit än.

    Vill inte bli påhoppad för sambo vet vad som kan hända

    Om man ej har kondom. Finns det fler som har blivit gravid tätt?

  • Svar på tråden Planerar bli gravid tätt
  • Anonym (Frågande)

    Varför vill du ha barn så tätt? Njut av din 2 mån son istället för att fokusera på ett till barn. Jag förstår att din man inte vill skaffa barn nu, ni fick ju precis barn! Ge det några mån till åtminstone så kanske han ändrar sig.

  • Anonym (Frågande)

    Och du ska absolut inte bli gravid och lura honom att du inte visste vad du höll på med! Fy f*n vad vidrigt att göra så.

  • stelin

    Om du ammar är ju det ganska avgörande. I så fall kan det ju dröja länge (så länge du ammar) innan ägglossningen kommer tillbaka.

    Man kan ju bli gravid trots amning, men chansen är mindre.

  • Cattis123

    Vet inte vad din fråga var riktigt.. Men jag blev gravid när lillan var 4 månader bara. Jag helammade men fick ändå tillbaka ägglossning och mens 4 v efter förlossningen. Vår preventivmetod är "avbrutet sex" alltså att han drar ut den bara.. En gång tabbade han sig och hann inte ut, tänkte att chansen ändå inte är så stor att bli gravid av EN olycka. Men 9 månader senare föddes en till bebis!!

    Prata med din partner och var tydlig med att du kan bli gravid nu. Och om han säger jag vet.. Så hade jag kört på, eftersom du vill ha en till.

Svar på tråden Planerar bli gravid tätt