• Emmamammatilltre

    STULEN BARNVAGN PÅ LEKPLATSEN

    Hej! I torsdags blev min barnvagn stulen i lekplatsen! Jag lämnar aldrig vagnen utan uppsyn, och jag borde sett om någon tagit vagnen! men just i torsdags när det småduggade lät jag vagnen stå kvar vid bänken under trädet ca 15 meter ifrån gungorna när jag gungande min minsta på 2,5 år! När jag sen tittar upp är vagnen borta! Min älskade super viking med sidebag, organizer, mugghållare, parasoll, regnskydd ja allt! Alla saker i vagnen/skötväskan och handväskan som låg under massa handdukar och badkläder vi tryckt in under vagnen efter en tur på stranden (så handväskan har inte synts) allt är borta! Våra telefoner, bilnycklar, hemnycklar, plånböcker, snuttefilt, smink, parfym, kläder, våra vattenflaskor, kylväskan med lunch och en massa annat som man samlar på sig i väskorna???? har någon här erfarenhet om något liknade? Har ni fått ersättning för allt ni haft i vagnen då? Eller bara för vagnen? Jag kan ju inte säga precis vilka kläder och saker jag haft i skötväskan och handväskan.. vad för märke/pris och hur gammalt de är.. jag har 3 barn och jag tömmer skötväskan allt för sällan den är alltid smockfull! Jag förstår att dem olika försäkringsbolagen har olika regler. Men i det stora hela undrar jag hur det gått för andra som råkat ut för liknande händelser?

  • Svar på tråden STULEN BARNVAGN PÅ LEKPLATSEN
  • Anonym (S)

    Har du försökt ta reda på vem som stal sakerna då? De flesta moderna telefoner är väl utrustade med typ uppsökningsfunktion, eller om du ber polisen att försöka söka efter den via gps?

  • Emmamammatilltre

    Jag har självfallet gjort vad jag kan för att få reda på vem som tagit de! Försökt spåra telefonerna via find my iPhone. Utan framgång (än så länge) och polisen har tydligen inte möjlighet att spåra stulna telefoner. Undrar om dem ens hade åkt för att ta tillbaka dem om jag hittat vart dem finns???? jag ringde och gjorde en polisanmälan så fort min väninna hämtat oss, han jag pratade med var inte speciellt ?intresserad? jag kunde ju inte komma in hemma för att plocka fram imei nummer på telefonerna, så jag fråga om jag kunde ringa tillbaka och lämna det dagen därpå. Men det tyckte han inte var lönt för det är så sällan dem hittar en stulen telefon i bra skick, jag kompletterade ändå min anmälan för säkerhets skull men det känns ganska kört på den fronten????

  • Anonym (S)

    Ja det viktiga är ju inte telefonen i sig kanske, men jag hoppas att du använder en molntjänst till foton osv. Sedan är ju vagnen en väldigt stor förlust! Och säkert andra personliga saker.

    Sedan måste ni så klart byta lås där hemma mm.

  • Anonym (Li)

    Var ni alltså båda föräldrar på lekplatsen men ingen av er såg att någon tog vagnen? Ingen som ens verkar misstänkt, som rörde sig nära bänken? Jobbigt som fan, hur kom ni ens in i ert hem om de tog era nycklar? Folk har ingen skam.

  • Emmamammatilltre

    Anonym (S)

    Ja telefonerna i sig är utbytbara och jag tror vi får ersättning för dem från försäkringsbolaget. Det handlar om 4 telefoner, så det blir rätt så mycket att lägga ut om vi inte skulle få ersättning för dem. Alla våra bilder osv är sparat i en molntjänst, ja det springer snabbt iväg, allt som låg packat i väskorna/under vagnen för en hel dags utflykt med hela familjen.. blir en hel del man inte annars tänker på att man asar med sig! Låset hemma är bytat nu idag, och larmbrickan är spärrad. Bilen däremot ska man tydligen omkoda så inte den nyckeln dem tog går att använda, det ska kosta strax över 6000kr helt sjukt vilka priser!

  • Anonym (S)

    Hoppas ni kan få ut ersättning för låsbyte och omkodning också!

  • Emmamammatilltre

    Anonym (Li)

    Ja vi båda var i parken men min sambo var på fotbollsplanen med äldsta sonen. Vi såg ingenting, helt galet att någon vågar ta en vagn som stod så öppet och synligt för mig? vi gick till min kusins mamma och låna telefon för att ringa efter skjuts,vi har en husvagn uppställd på en camping där grannen har nyckel.. sen fick vi låna en bil och köra 20 mil tur och retur till min mormor dagen där på och hämta extra nyckel till huset.. och in om Elgiganten och köpa en telefon att dela på..

  • Anonym (Li)
    Emmamammatilltre skrev 2021-08-16 16:03:31 följande:

    Anonym (Li)

    Ja vi båda var i parken men min sambo var på fotbollsplanen med äldsta sonen. Vi såg ingenting, helt galet att någon vågar ta en vagn som stod så öppet och synligt för mig? vi gick till min kusins mamma och låna telefon för att ringa efter skjuts,vi har en husvagn uppställd på en camping där grannen har nyckel.. sen fick vi låna en bil och köra 20 mil tur och retur till min mormor dagen där på och hämta extra nyckel till huset.. och in om Elgiganten och köpa en telefon att dela på..


    Så himla tråkigt! Även om ni skulle bli fullt kompenserande så är det ju ändå så vansinnigt mycket jobb med allt. Hoppas det löser sig så gott det går!
Svar på tråden STULEN BARNVAGN PÅ LEKPLATSEN