• Mon 16 Aug 2021 13:39
    1102 visningar
    2 svar
    2
    1102

    Kan man fly från fetma?

    Jag fascineras och tycker det är rätt underhållande att se tjocka människor försöka fly från sin fetma. Spec de som lyckas gå ner i vikt under en tid med hjälp av nån 5/2 metod eller gastric bypassoperation.

    En tjej jag såg i aftonbladet hade gått ner rejält med periodisk fasta, hon driver nu ett företag för att hjälpa andra gå ner i vikt men såg henne på coop häromdan, hon hade lagt på sig rätt fint igen. Hon måste ju i princip hålla dieten och träna som en elitsatsande person för att hålla sig någorlunda fit. Vem orkar det i längden?

    En annan grej.

    Besvikelsen när en tjock vän går ner i vikt är också ett otyg. Man har en vän som är tjock och go? men sen går ner o vikt och ser helt annorlunda ut. Man tycker det känns ovant och konstigt men tack o lov vet man att dagen kmr när personen i fråga blir fet igen.

    Det kan också vara skadligt för karriären. Se bara på jonah hill.

    Hade babben larsson varit lika omtyckt om hon rasat i vikt, knappast. Lasse kronér var bättre förr. Hade cartman varit lika rolig som smal? Ja ni fattar ju.

    Är det fler som fascineras av detta?

    PS: alla negativa kommentarer kmr jag med automatik tänka att det är en riktig tjockis som har skrivit och förmodligen inte besvara.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Kan man fly från fetma?
  • Tue 17 Aug 2021 19:41
    #1

    Självklart kan man fly från fetma. Och det gör man enklast genom att äta lågkolhydratkost.

    Men att köra kalorimetoden är självplågeri och de som lyckas jojobanta med den måste ha ett jävla pannben. Rätt imponerande ändå.

  • Wed 18 Aug 2021 11:50
    #2

    Det är svårt för kroppen försöker alltid återvända till den fetaste nivån man varit på, på grund av tomma fettceller som inte försvinner när man går ner.

    Ska man gå ner i vikt måste man vara hungrig. Spelar ingen roll vad man äter bara man äter mindre än man vill; det går utmärkt att käka uteslutande Billys panpizza och bli smal.

Svar på tråden Kan man fly från fetma?