• bombergranaterochtrumvirvel

    40+ med PCOS och vill bli gravid

    Jag är 44 år och har för ganska längesen gett upp hoppet om att bli gravid, men nu skulle jag vilja försöka. 

    Jag har PCOS så får inte mens, äter P-piller för det hjälper mot min problemhy och då får jag mens.Men för lite över en månad sen slutade jag med P-pillerna men fick ingen mens.

    Jag försökte för flera år sedan att bli gravid och fick då några piller av min gynekolog. Men det var ett tag sen och jag gav upp innan jag ens börjat typ, men fick detta:

    1. Ett paket med Provera där det står 1 tablett 1 gång dagligen.

    2. En påse där det står Letrozole. 1 tabl./dag i 5 dagar. Påbörja behandlingen på din blödningsdag 3. Ring hit för att boka ultraljud runt dag 12. 

    Jag kommer inte ihåg så mycket hur vi sa och vad vid pratade om, men jag tycker det är lite pinsamt att prata om det här för det känns så naivt att tro att man ska kunna bli gravid vid 44 års ålder. Tänkte kolla lite på nätet först. Har bara pratat med killen som jag vill skaffa barn med om detta. Han sitter dessutom inne, så vi kan inte träffas så ofta.

    Vad tror ni, har jag nån chans att lyckas? Jag har inga barn och är väldigt ledsen för det. Men man lever på hoppet. 

    Skäms

  • Svar på tråden 40+ med PCOS och vill bli gravid
  • starkochälskad

    En positiv sak är ju att du har kvar flera ägg för din ålder tack vare PCOS-en. Så kontakta någon privat mödravård för att få hjälp att släppa äggen. Googla på PCOC och barn sent i livet, lycka till

  • bombergranaterochtrumvirvel

    Först nu fattade jag att man ska ta dom första pillren för att mens. Glad


    starkochälskad skrev 2021-08-17 12:59:25 följande:

    En positiv sak är ju att du har kvar flera ägg för din ålder tack vare PCOS-en.


    Just det.
  • starkochälskad

    Tror du måste vända dig privat, typ som Mama Mia. De har ju ultraljud och labb och kan lättare följa dig då hur du svarar på behandlingen. Nämn att du har PCOS också

  • bombergranaterochtrumvirvel
    starkochälskad skrev 2021-08-17 12:59:25 följande:

    En positiv sak är ju att du har kvar flera ägg för din ålder tack vare PCOS-en. Så kontakta någon privat mödravård för att få hjälp att släppa äggen. Googla på PCOC och barn sent i livet, lycka till


    Behöver jag inte boka ultraljud nu när jag har fått naturlig mens? fattar inte vad det innebär att "plocka ner äggen"? Har googlat detta men hittar inget.
Svar på tråden 40+ med PCOS och vill bli gravid