• LB2016

Mannen vill starta företag och jag har skulder?

Som rubriken låter, jag har skulder som jag gjort som yngre.

Har utmätning så betalar av de. Mannen vill öppna frisörsalong. Kan de utmätta hans egendom? (Vi är gifta)

• Svar på tråden Mannen vill starta företag och jag har skulder?
  • Anonym (Google is your friend)

Nej.

• LB2016
    Anonym (Google is your friend) skrev 2021-08-17 18:09:08 följande:

Nej.

Tack för svar! Google har jag sökt på annars hade jag inte frågat här.
  • Anonym (Google is your friend)
    LB2016 skrev 2021-08-18 11:08:44 följande:
    Tack för svar! Google har jag sökt på annars hade jag inte frågat här.
    Och ändå tog det mig konstigt nog bara några sekunder att få fram svaret när jag gjorde en sökning.....
  • Anonym (EF eller AB?)

Tycker faktiskt ni ska kontakta KF och fråga. 
    Startar han ett AB är det inte troligt att dom utmäter egendom däremot om det går med vinst och han plockar hög lön så blir det ju högre utmätningsbelopp på dig. 
    Är det EF så är det ju hans privatekonomi och då kan det bli att dom tar mer av dig också pga att han har tillgångar. 
    Det är en djungel när det gäller KF och utmätning så bäst är att prata med dom direkt, eller maila för att få det skriftligt.

• LB2016
    Anonym (Google is your friend) skrev 2021-08-18 11:15:54 följande:

Och ändå tog det mig konstigt nog bara några sekunder att få fram svaret när jag gjorde en sökning.....

Då får du gärna länka!
  • LB2016
    Anonym (EF eller AB?) skrev 2021-08-18 11:25:14 följande:

Tycker faktiskt ni ska kontakta KF och fråga. 

Startar han ett AB är det inte troligt att dom utmäter egendom däremot om det går med vinst och han plockar hög lön så blir det ju högre utmätningsbelopp på dig. 

Är det EF så är det ju hans privatekonomi och då kan det bli att dom tar mer av dig också pga att han har tillgångar. 

Det är en djungel när det gäller KF och utmätning så bäst är att prata med dom direkt, eller maila för att få det skriftligt.

Ah då förstår jag! Tusen tack för svar.
Svar på tråden Mannen vill starta företag och jag har skulder?