• Jepe94

    Hjälp mig tyda?! :) och tipsa om test.

    Hej! Jag tycker mig se streck men vågar inte hoppas för mycket efter att förra för 2 månader sen blev tidigt MF.

    Enligt min app skulle jag ha ÄL ca den 6e augusti. Samt mens om ca 2-4 dagar enligt appen. Men min mens har varit lite oregelbunden. Kan det synas såhär mycket redan på testet ? Samt en jag känner skrev att det kan vara spökstreck att man inte kan lita på RFSU test..och vilket digitala är bäst att göra annars ?

    Tacksam för svar ?

  • Svar på tråden Hjälp mig tyda?! :) och tipsa om test.
  • Anonym (T)

    Jag har aldrig fått spökstreck på de testen. Ser positivt ut, grattis! De kan nog stämma att du hade ägglossning då, mina test har sett ut sådär runt 10-12 dagar efter ägglossning.

  • Anonym (Salt)

    Tycker det är tydligt positivt! Jag har testat mycket med RFSU, både vid graviditeter som blivit MA och min sista som funkade, samt efter missfallen och dom månader det inte blev nåt alls, har aldrig fått spökstreck! 

  • Jepe94

    Tack för era svar! Jag hoppas på positivt men vågar ej hoppas för mycket. Det var en som sa också att testen kan visa positivt sen negativt i ca 9 veckor efter ett MF. Men vet ej om det stämmer.. jag fick missfall i juni.

    Sen idag har jag haft som molvärk längre ner i magen samt ont i svanken, det hade jag inte sist. ???? vet inte vad jag ska tro. Vissa säger man kan göra blodprov för att se bättre men vart vänder man sig då?

  • Jag är bara jag

    Ta ett nytt om minst 3 dagar till- gärna digitalt. Hcg-prov kan man ta via Werlabs. Eller via en generös privat gynläkare.

  • EllaLo
    Jepe94 skrev 2021-08-18 11:09:54 följande:

    Jag gjorde detta testet idag. Inte morgon kiss.


    Det är solklart positivt, ta Clearblue digital. Grattis :)!!
  • Jepe94

    Hej igen! Jag gjorde clearblue veckoindikator nu idag.

  • Anonym (T)
    Jepe94 skrev 2021-08-19 09:58:05 följande:

    Hej igen! Jag gjorde clearblue veckoindikator nu idag.


    Stort grattis! :)
  • Maryjs

    Åh stort grattis!! Var exakt samma för mig. Tog 2 tester och fick väldigt svaga streck. Sen några timmar senare tog jag CBD och fick också gravid 1-2! ???? Så spännande!!

Svar på tråden Hjälp mig tyda?! :) och tipsa om test.