• Anonym (Tänkom)

    Tänk om det var mitt fel?

    Tänka om det var mitt fel att graviditeten avstannade i v8? Jag kan inte släppa tanken alls.

    Jag fick svamp den veckan och behandlade med canesten. Tänk om det var därför bebisen dog?

    Kommer jag någonsin kunna förlåta mig själv?

  • Svar på tråden Tänk om det var mitt fel?
  • Anonym (Mailis)

    Det var inte ditt fel.Missfall är vanligt.Hoppas du kan hitta en positiv väg nu för att gå vidare.

  • Anonym (A)

    Som jag har förstått det så är det den rekommenderade behandlingen vid graviditet så tvivlar på att det skulle vara anledningen. Det finns så mycket som kan gå fel som man själv inte kan påverka så det är osannolikt att det skulle vara ditt fel.

  • Anonym (Tänkom)
    Anonym (A) skrev 2021-08-17 20:43:54 följande:

    Som jag har förstått det så är det den rekommenderade behandlingen vid graviditet så tvivlar på att det skulle vara anledningen. Det finns så mycket som kan gå fel som man själv inte kan påverka så det är osannolikt att det skulle vara ditt fel.


    Tack för värmande ord. Känns bara som jag anklagar mig själv.
  • Anonym (Tänkom)
    Anonym (Mailis) skrev 2021-08-17 20:40:41 följande:

    Det var inte ditt fel.Missfall är vanligt.Hoppas du kan hitta en positiv väg nu för att gå vidare.


    Tack. <3
  • Anonym (...)

    Det var absolut inte ditt fel. Många graviditeter slutar så..

  • Anonym (4)

    Vanlig behandling vid graviditet och alltså inget som orsakar m.f. M.f händer, det är tragiskt, men oerhört sällan mammans fel. Ta hand om dig! 

  • Anonym (F)

    Missfall under så tidig graviditet beror oftast på kromosomfel eller att något gått fel vid celldelningen.

  • Anonym (Tänkom)
    Anonym (4) skrev 2021-08-17 21:40:50 följande:

    Vanlig behandling vid graviditet och alltså inget som orsakar m.f. M.f händer, det är tragiskt, men oerhört sällan mammans fel. Ta hand om dig! 


    Tack för ett betryggande svar. Svårt att inte tänka om man gjorde något
  • Anonym (Tänkom)
    Anonym (F) skrev 2021-08-18 01:47:50 följande:

    Missfall under så tidig graviditet beror oftast på kromosomfel eller att något gått fel vid celldelningen.


    Tack för svar. Behöver verkligen höra det.
Svar på tråden Tänk om det var mitt fel?