• EdaEda

    Nissin currynudlar - hur göra?

    Jag verkligen älskar nissin currynudlar. Av någon anledning finns de inte längre att köpa men skulle väldigt gärna göra dem. Är det någon som är duktig på sånt här som kan ge mig tips? :)

  • Svar på tråden Nissin currynudlar - hur göra?
  • Minimalen
    Tvillingarna14 skrev 2021-08-17 22:45:27 följande:

    Nudlarna ser ut att finnas på www.natmat.se


    Nej det gör de inte. Där står att de bara finns på Delitea och trycker du på den länken så kommer du till Delitea ock där står det att de har utgått ur sortimentet.
  • BuoBä

    Om man ser på innehållsförteckningen så verkar det vara en helt vanlig currysås, fast med Worcester-sås i. Och en gnutta rökarom.

    Smaksättningspulver (8,9 g): salt, kryddor, smakförstärkare (E621, E635), potatispulver, worchesterpulver, nötköttsarom, socker, färgämnen (E100, E150A, E160C), kycklingköttarom, currypulver (0,79% i smaksättningspulvret, innehåller SENAP), kycklingköttpulver, gul lökarom, surhetsreglerande medel (E330), rökarom.

    Jag skulle börja med ett recept på currysås till kyckling (finns tex på arla.se) men utesluta grädden. Sen smaksätta lite i taget med Worcester-sås och se om det går mot rätt smak. Röksmak kan du få av någon droppe liquid smoke, eller lite rökt paprikapulver.

Svar på tråden Nissin currynudlar - hur göra?