• Anonym (Vilse­n själ)
    Wed 18 Aug 2021 08:28
    2204 visningar
    10 svar
    10
    2204

    40 år och trodde jag var straight tills för tre dagar sen

    Jag är 40 år och har hela mitt liv varit 100% straight..i alla fall trodde jag det. I lördags var jag på en fest hos en kompis. Där fanns en tjej som jag vet vem det är. Någonting sa klick och på natten hade vi följe. Hon kysser mig och det är den underbaraste kyss jag någonsin upplevt. Jag kan inte sluta tänka på henne. Jag har ALDRIG tidigare känt såhär för en tjej. Aldrig kunnat med tanken att överhuvudtaget kyssa en tjej.

    Jag känner mig kär.

    Hon är gift med en man och har barn. Jag är sambo med en man och har barn. Hon har varit med tjejer tidigare men då träffat okända tjejer för experimenterandets skull, hon har nog inte råkat ut för detta innan, alltså att man klickar och attraheras av varandra så.

    Jag är så villrådig och vet inte vad jag ska ta mig till. Vi sågs igår och pratade lite, hon kysste mig innan hon gick. Vi vill ses igen. Hon har dock klargjort att hon aldrig vill lämna sin man medans jag helt plötsligt känner mig osäker på vem jag är och vad jag vill.

    Vad är detta?

  • Svar på tråden 40 år och trodde jag var straight tills för tre dagar sen
  • Anonym (Rakt på sak)
    Wed 18 Aug 2021 08:34
    #1
    +2

    Väldigt många är bisexuella utan att veta om det, just pga bristen på erfarenhet. Låt det vara så, det är väl kul att upptäcka nåt nytt om sig själv.

    Vad tänker du om att du har varit otrogen mot din sambo då? Hade du nån som helst tanke på det eller skiter du i hans känslor? Det bästa du kan göra är att vara ärlig mot honom så ni har en chans att reda ut det här tillsammans. Du är överväldigad av dina tankar och nya känslor, frågan är om du klarar av att vara kvar i relationen öht eller om det här kommer att påverka dig så mycket att det skadar din sambo, oavsett om han vet det eller inte.

  • Wed 18 Aug 2021 08:45
    #2
    +2

    Känslor kan man inte rå för, men vi väljer vart vi styr dom. Som föregående talare så undrar även jag hur du ser på att du är otrogen? 

  • Anonym (Vilse­n själ) Trådstartaren
    Wed 18 Aug 2021 08:46
    #3

    Skuldkänslorna är obeskrivligt många ja, självklart! Jag vet inte vad som är bäst; att berätta och kanske förstöra hans liv eller bara glömma detta och gå vidare med mitt liv.

  • Anonym (kaffe­draken­2)
    Wed 18 Aug 2021 08:55
    #4
    Anonym (Vilsen själ) skrev 2021-08-18 08:28:42 följande:

    Vad är detta?


    Livet.
    Det överraskar ibland.
     Trodde också att jag var helt straight tidigare. Sen blev det så att jag experimenterade med killar. Jag har även känt pirr och attraherats av män som jag träffat i vardagen.
    Det är som det är. Man känner det man känner.
  • Anonym (Kimch­i)
    Wed 18 Aug 2021 09:08
    #5

    Självklart ställs allt på huvudet för dig nu. Massor av nya känslor susar runt i din kropp. Din fantasi går på högvarv samtidigt som skuld och dåligt samvete gnager dig lika starkt.

    Se det där som en parentes. Du fick prova något för dig oväntat. Tror inte du behöver ifrågasätta din läggning. Det blev hela händelsen. Det smått förbjuda och alla kryddor inblandade. Se det som en boost att du kan känna sådana känslor. Hade du haft funderingar om din läggning har fantasierna funnits där tidigare. Man brukar ju säga att tillfället gör tjuven. Just den kvinnan är klar med att hon stannar med din man. Det ska du också.

    Kan det vara läge att så smått föreslå att ta in en kvinna i sängen? En trekant skulle ju gagna er båda. Du får utforska tjejsex och din man njuta av två. Win-win.

    Det du också kan ta med dig i tanken är hur du skulle reagera om din man berättade för dig att han hånglade upp en annan man och tände på det.

    Inte en helt bekväm tanke eller?

  • Anonym (Rakt på sak)
    Wed 18 Aug 2021 09:15
    #6
    Anonym (Vilsen själ) skrev 2021-08-18 08:46:32 följande:

    Skuldkänslorna är obeskrivligt många ja, självklart! Jag vet inte vad som är bäst; att berätta och kanske förstöra hans liv eller bara glömma detta och gå vidare med mitt liv.


    Båda. Berätta och gå vidare.
  • Anonym (jury)
    Wed 18 Aug 2021 23:28
    #7
    +1
    Anonym (Vilsen själ) skrev 2021-08-18 08:28:42 följande:

    Vad är detta?


    Ett tillfälligt svärmeri under alkoholpåverkan, där du i efterhand försöker rättfärdiggöra en banal gränslöshet med spekulationer om att du nu upptäckt att du har en ny läggning.
  • Anonym (Eller hur)
    Thu 19 Aug 2021 17:36
    #8

    Jo, men ungefär så här har jag också känt. Är också i 40 års åldern. Tror det är hormonerna, på väg mot klimakteriet. Det vill säga sexualiteten ändras lite nu. Men gillar annars inte vad den här kvinnan gjorde, att hon kysste dig, att ni gått bakom ryggen på era män. Varför ska hon göra dig så vilsen, när hon inte har några tankar på att lämna sin man? Inte schysst! Och du kan väl tänka lite själv med? Att va otrogen är ett svek. Och det sveket är kanske inte ens nödvändigt? Era män kanske vill ha mer sällskap i sängen? Eller hur, tagen med storm liksom..

  • Anonym (Ralf)
    Thu 19 Aug 2021 18:04
    #9

    Kör en fyrkant med er två i mitten, win-win!

  • Anonym (Eller hur)
    Thu 19 Aug 2021 21:13
    #10

    Efter att ha uttryckt mig lite surt kan jag konstatera att det är mänskligt att fela och gå lite över eller på gränsen. Värre saker har hänt, liksom. Än att ha blivit kysst av en snygg tjej ,) Ta det inte så hårt, vad jag och andra sagt. Jag tycker nog inte att du behöver berätta för sambon, om du inte vill förstås. Kanske sårar du han helt i onödan? Det är fint att du kan känna kärlek. Var rädd om dig. Helt mänskligt att känna sig vilsen ibland. Men helt klart på gränsen, eller hur ,)

Svar på tråden 40 år och trodde jag var straight tills för tre dagar sen