Överpris, blåst? Eller fullt rimligt.
Hej
Kanske är jag ute och cyklar, men har en väninna som har en äldre dotter än mig som erbjöd sig (på eget bevåg) / plockade ihop en del barnkläder, bland dessa fanns blandade märken och kvalitet. Sådant hon både köpt nytt och begagnat ca en IKEA påse (de större blå) fylldes till ca två tredjedelar om inte mindre. En del i okej skick men mycket var väl använt och urtvättat. Har god ekonomi så det är inte grejen med detta, likaså har min väninna. Hon tog 1000 kr för de ( inga ytterkläder). När man står där så var jag för feg? Att backa ur liksom och betalade. När man precis tittat och sagt de här är bra osv. Aldrig köpt secondhand tidigare utan kikade lite på nätet efteråt och ser att barnklädes paket med mycket mer grejer osv säljs oftast billigare? även där dyrare utomhuskläder inkluderas..är det rimligt eller tog hon mkt för de?
Hittar knappt paket för 1000 kr....
Nu är det som det är, men så jag vet till nästa gång om jag bör låta bli....kanske jag som sagt är ute och cyklar, bara för att jag själv känner att jag aldrig skulle ta den summan för de kläderna.
Kan ju då istället köpa nytt om jag trots allt betalar mkt för dessa. Tycker ju annars det är så himla bra att återanvända om man kan för miljö och barn som växer och leker å förbrukar massor med kläder. Tack på förhand för ev input.