• Thu 19 Aug 2021 09:14
    1101 visningar
    2 svar
    2
    1101

    Min kille äter ADHD medicin

    Hej!

    Jag har ett dilemma som jag inte kan släppa? har två missfall i ryggen just nu ???? vid mitt sista missfall så var jag väldigt nära att förblöda hemma på toaletten. Det tog mig över sex månader att få bra värden i blodet igen, och jag vill försöka igen. Jag är 38 år så tiden går? MEN!

    Min kille äter adhdmedicin (elevanse) och har druckit varje dag nu väldigt länge? röker också! ???? dels semesterdrickande och dels så har han missbrukargener och jag ber honom ofta om att sluta dricka och han förstår att det inte är ok. Nu har han inte druckit på ett tag och jag har bett honom om att ifall vi ska försöka få ett till barn så vill jag att han ska vara utan medicinen nån vecka innan min ägglossning.

    Nu läser jag att spermier tar upp till tre månader att skapas och jag är så jävla rädd att mina missfall beror på hans medicin eller alkoholen?. Jag gör alla rätt när jag är gravid, noga som få!

    När vi fick vår dotter så åt han inte medicin, men jag ska erkänna att vi drack nog en del då med nykära och så vidare..

    Snälla döm inte oss nu, jag vill bara ha någon att prat med om min oro kring att behöva blöda ur mig hela mitt inre igen om jag skulle lyckas bli gravid.

    Och hjälper ens en vecka utan medicin innan ägglossning? Jag blir galen på det här!!

  • Svar på tråden Min kille äter ADHD medicin
  • Thu 19 Aug 2021 11:45
    #1

    38 är väldigt gammalt för att försöka bli med barn. Har du gått till en fertilitetsklinik med din man & testat spermierna?

    Vad jag vet påverkar inte Adhd medicin fertilitet hos män. Alkoholen är en annan fråga dock.

  • Thu 19 Aug 2021 20:04
    #2

    Hoppfullt skrivet! Jag blir gravid ganska lätt, om du läst mitt inlägg så är jag orolig över missfall och huruvida mediciner och alkohol kan ha påverkat mina missfall.

    Fertilitetsklinik är det inte frågan om! Och vi har ett barn sedan innan som fyller fem år om en vecka.

Svar på tråden Min kille äter ADHD medicin