• ILmamma

    Högt hcg

    Hej,

    Testade hcg igår (Blodprov)v 5+0. Det låg på 7100 och ska enligt referensintervall ligga på högst 5000.

    Någon som haft så högt och fått ett friskt barn?

    Det kan tyda på kromosomavvikelser ????

  • Svar på tråden Högt hcg
  • Hoppas2022
    ILmamma skrev 2021-08-19 10:03:49 följande:

    Hej,

    Testade hcg igår (Blodprov)v 5+0. Det låg på 7100 och ska enligt referensintervall ligga på högst 5000.

    Någon som haft så högt och fått ett friskt barn?

    Det kan tyda på kromosomavvikelser ????


    Det är olika HCG som mäts. Det är inte samma HCG då man kollar kromosomavvikelser som när man bekräftar graviditet.
  • Hoppas2022
    ILmamma skrev 2021-08-19 10:03:49 följande:

    Hej,

    Testade hcg igår (Blodprov)v 5+0. Det låg på 7100 och ska enligt referensintervall ligga på högst 5000.

    Någon som haft så högt och fått ett friskt barn?

    Det kan tyda på kromosomavvikelser ????


    Vilket referensintervall är det du har kollat? Var det läkaren som sa att det låg högt? Jag tänker att du kan ha misstagit dig genom att ha kollat den typ av HCG som man undersöker vid KUB? Om det är vanligt HCG så är allt i sin ordning enligt tabeller nedan:

  • ILmamma

    Hej,

    Tack för svar! Jag tog prov via werlabs efter att ha fått 3+ på clearbmues digitala i vecka 4. Enligt deras referensintervall ska det ligga på max 5000 i v 5+.

    Jag tog provet 5+0. I kommentaren från deras läkare så är det normalt.

    Vi får se. Jag har VUL bokat på torsdag. Man är ju så nojig såhär i tidig graviditet =)

  • Hoppas2022
    ILmamma skrev 2021-08-22 20:02:08 följande:

    Hej,

    Tack för svar! Jag tog prov via werlabs efter att ha fått 3+ på clearbmues digitala i vecka 4. Enligt deras referensintervall ska det ligga på max 5000 i v 5+.

    Jag tog provet 5+0. I kommentaren från deras läkare så är det normalt.

    Vi får se. Jag har VUL bokat på torsdag. Man är ju så nojig såhär i tidig graviditet =)


    Ok, jag tror du kan lita på läkaren. Grattis till graviditeten förresten och lycka till :)
Svar på tråden Högt hcg