• HTIDW

    Viktigt för mig är inte viktigt för honom...

    Hej
    Jag har ett problem som många troligen inte tycker är ett problem.
    Jag och min sambo ser lite olika på saker som jag anser är viktiga, i mitt liv.
    Jag har tidigare varit gift( nästan 20 år) och har från det äktenskapet 4 barn i skolåldern. Jag och min sambo har ett barn. Han har inga sedan förut.
    För mig är beviset för att man älskar någon att man är gifta och vill ha en familj tillsammans. Jag vet att man kan älska varandra ändå men i mitt huvud och min känsla så är sådant väldigt viktigt.
    Problemet är att min sambo inte vill gifta sig. Han behöver inte det för att bevisa att han älskar mig säger han. Han älskar mig lika mycket gifta eller inte. Min sambo vill heller inte ha flera barn just nu...det är orden "just nu" som stressar mig. Jag är 40 år och han 31..när han vill ha ett till barn så kanske jag inte kan.
    Jag har även en vuxen dotter som har börjat prata om barn...väntar vi så kanske jag hinner bli mormor..vet inte om jag tycker det blir fel då eller om jag är för skadad av samhällets normer. Min sambo tycker inte att det är konstigt om jag får barn efter min dotter. Jag tror att han ser min dotter som en kompis , eftersom att hon är vuxen, och att han inte förstår känslan av att hon faktiskt är mitt barn.
    Min sambo är jättefin och visar varje dag hur mycket han älskar mig men jag mår dåligt varje gång jag sätter min signatur på något och jag skriver, det jag tycker, fel efternamn. Känslan och stressen angående ett till barn äter upp mig...om jag inte kan när han vill..lämnar han mig då..?
    Hjälp mig tänka sunt!

Svar på tråden Viktigt för mig är inte viktigt för honom...