Ångest över skulder
Har tagit sjukt dåliga beslut och tagit lån? Endast min syster vet om hur höga skulder jag har för jag skäms så extremt mycket. Skulle aldrig kunna berätta för min omgivning om det. De flesta ser mig som en duktig tjej som alltid gör rätt. Men sanningen är att jag är så skuldbelagd. Är utbildad inom ekonomi (tragiskt nog) och har en ganska okej lön (19000), men det mesta går till skulder varje månad. Hoppas på högre lön nu när jag byter jobb i vinter.
Jag behöver nog bara skriva av mig. Har en klump i magen från morgon till kväll. Bryter ofta ihop och hatar hur dumt jag gjort det för mig själv.
Dejtade en kille ett tag och när det började blir seriöst la jag på locket eftersom jag är så rädd för att vad han ska tycka om mig. Jag kan inte gå in i en relation förrän jag betalat av allt.
Har sammanlagt 180 000 kr i blanco och krediter. Vet inte hur jag ska bli av med allt.
Har bestämt mig för att försöka spara allt och betala av skulderna så fort jag kan. Ska leva på 2000 i månaden och spara 10 000 varje månad. Har en billig hyra, bor med min syster så vi lever rätt billigt.
Någon som kan komma med några kloka ord som själv blivit skuldfri? Hur gick det till?