• Mimilo

Utebliven mens efter ppiller - få igång ägglossning

Är lite desperat efter att bolla med någon som varit eller är i liknande sist.

Slutade med ppiller i januari i år, fick ppiller mens efter några dagar men sen uteblev mensen helt till maj. Fick mens i början på maj och juni och tänkte att mensen var tillbaka men icke, nu har den uteblivit sen juni igen. Vi försöker få barn och de är oerhört svårt att veta om ägglossningen kikat igång eller inte. Har testat både rosenrot, tar fosfor och gått fast smiley med clearblue advanced flera gånger.

Någon som varit eller i samma sits. När kom din mens igång och när plussade du?

Några rekommendationer på vad jag kan göra/testa för att få igång ägglossning?

Har en tid bokat hos gyn om 3 veckor, men detta börjar verkligen bli jobbigt när man inte har npgon att bolla med.

• Svar på tråden Utebliven mens efter ppiller - få igång ägglossning
  • Anonym (Anonym)

Jag hade samma problem efter att jag slutade med p-piller (med avsikt artbildning gravid). Efter ca 6-7 månader gick jag till gynekolog och fick provera utskrivet. Jag tog en kur men fick inte mens så jag tog en kur till och då kom mensen igång. Några månader senare blev jag gravid.

Lycka till! Hoppas att det löser sig för dig med.

• Anonym (Anonym)

Jag kan tillägga att jag tog ägglossningstest efter att mensen kom igång men de var alltid negativa. Jag blev orolig och gick till gyn igen som kunde konstatera att jag ändå hade ägglossning och så var det ju eftersom jag ganska snabbt blev gravid. Tror inte att man ska lägga ner för mycket energi på de testerna om de inte visar positivt.

• Mimilo

Tack för att du delar! Får se vad de säger hos gyn, kanske får jag provera utskrivet också. Så jobbigt när man varken plus eller mens flera månader.

Håller med gällande ägglossninger, lagt så mycket pengar på det nu ???? försöker dock bara ta dem när jag märker att flytningarna är annorlunda eller när jag ungefär bör ha ägglossning ifall den kommer.

• Anonym (A)

Tog nog ca 8 månader innan min mens började bli något regelbunden, plussade någon månad senare. Provera gjorde det bara värre för mig men många verkar det ju funka för. Sen rekommenderar jag att du börjar tempa för att konstatera ägglossning.

• Mimilo

Aha åh, värre vill man ju inte att det ska bli

Började med NC för 3 veckor sen så hoppas den ska hjälpa till lite på vägen

• Anonym (Jobbigt)

Hej

Jag har haft samma problem som dig men oregelbunden mens efter p-pillerstopp, gick ofta flera månader mellan menstrstionerna. Vi försökte 1år och fick efter det tillslut hjälp med ägglossningsstimulerande behandling letrozol. Det tog först massa prover och kom fram till att jag har ingen egen eller väldigt sällan ägglossning. Är idag gravid i vecka 18 så det hjälpte efter några kurer. Stå på dig om hjälp och lycka till! :)

• Mimilo

Kul att höra att de löste sig för er och Grattis!

Fick du några positiva utslag på ägglossningstest under den tiden?

Tack! Hoppas verkligen något kommer igång snart :/

Svar på tråden Utebliven mens efter ppiller - få igång ägglossning