• Sat 21 Aug 2021 16:21
    1258 visningar
    5 svar
    5
    1258

    Vilken fertilitetsklinik rekommenderar ni?

    Hej på er!

    Jag och min sambo har försökt sen Mars 2020, utan något som helst resultat! Han har 3 fina friska barn sedan innan b

    Har skickat remiss till landstinget, men tänker mig utredning inom den privata sektorn. Då jag måste göra något åt vår situation.

    Kan ni inte vägleda mig i vilken klinik jag ska välja?

    Endel verkar dra ut på tiden och andra är snabbare, jag önskar det sista alternativet.

    Pratat med Carl von Linné i Uppsala, dom tar gärna emot oss. Men har otroligt fullt upp just nu, en klinik i Jönköping hade kunnat erbjuda tid redan nästa vecka, men ville ej ta emot oss om vi inte kunde svara på om vi skulle göra ev ivf hos dom eller inte. Svårt att veta i förväg tänker jag! Sänkt man blir av att ringa runt ;( speciellt efter sådant bemötande och trevlig var hon inte heller kvinnan i luren.

    La på och grät i flera timmar efteråt, känns som jag aldrig kommer kunna få vårat efterlängtade barn!

    Ska tilläggas att jag ringde till en klinik i Gbg redan för ett halvårsen, men hon var mycket frågande och även hon var inte vänlig. Efter detta orkade jag inte ta tag i att få tag på en bra klinik. Så därför det dröjt ;(

  • Svar på tråden Vilken fertilitetsklinik rekommenderar ni?
  • Sat 21 Aug 2021 16:38
    #1

    Det finns ingen IVF-klinik i Jönköping. De kanske menade distans-IVF? CvL är mycket bra- gick där själv. Det finns ju en uppsjö privata gynläkare och kliniker överallt. Speciellt runt storstäderna. Sophiahemmet tex. Och många fler.

  • Sat 21 Aug 2021 16:48
    #2
    Jag är bara jag skrev 2021-08-21 16:38:22 följande:

    Det finns ingen IVF-klinik i Jönköping. De kanske menade distans-IVF? CvL är mycket bra- gick där själv. Det finns ju en uppsjö privata gynläkare och kliniker överallt. Speciellt runt storstäderna. Sophiahemmet tex. Och många fler.


    Ja precis det finns verkligen hur många som helst. En hel djungel detta. Dom verkar jobba på olika sätt. Vill komma till ett ställe där jag får ett fint mottagande. Det fick jag verkligen utav dom på CvL så kanske ska boka tid där även fast det dröjer hos dom:/.
  • Sat 21 Aug 2021 16:55
    #3
    EMKR skrev 2021-08-21 16:48:38 följande:
    Ja precis det finns verkligen hur många som helst. En hel djungel detta. Dom verkar jobba på olika sätt. Vill komma till ett ställe där jag får ett fint mottagande. Det fick jag verkligen utav dom på CvL så kanske ska boka tid där även fast det dröjer hos dom:/.
    Det beror väl lite på var du bor också- vad som är närmast? Men jag förstår att du tyckte om CvL, det gjorde jag med. 
  • Sun 22 Aug 2021 19:29
    #4

    Är supernöjd med bemötandet på CvL. Valde att betala och gå där istället för på landstinget för att jag inte var nöjd med bemötandet. Det är ju en jobbig situation bara som det är, så jag tycker det är viktigt att man känner sig trygg. På CvL är de så himla fina och man känner sig alltid välkommen och trygg!

  • Sun 22 Aug 2021 19:32
    #5

    Kan rekommendera Falun! Personalen var fantastisk!

Svar på tråden Vilken fertilitetsklinik rekommenderar ni?