• dreamofcymatics

    svettad onödigt mycket?

    Hej jag är en tjej på 20 år, rätt smal och inga fysiska problem annars men jag svettas så sjukt mycket under armarna så att jag kan typ inte ha tighta kläder, vet inte vad jag ska göra? det är inte så att jag är överdrivet varm hela tiden utan jag svettas ändå, tillochmed när jag är kall!! kan jag göra något för att inte svettas så mycket? jag gjorde inte de för några år sen

  • Svar på tråden svettad onödigt mycket?
  • flygrl

    Nu är jag ingen expert och svettas väl rätt normalt men har du provat Absolut torr?

    En polare till mig som svettas mycket fick bra hjälp av Rexona Maximum Protection Confidence, en deostick mot kraftig svettning.

  • Anonym (F)

    Ett varningens ord om absolut torr? testa en mildare variant först och se om det fungerar.

    Absolut torr kan ge allergisk reaktion. Jag använde denna i tonåren. Fungerade super först men efter ett tag så fick jag röda utbuktande, kliande utslag i flera dagar efter att jag aplicerat. Resulterade i att jag varken kunde använda den eller mildare varianter

  • Anonym (123)

    Det kan vara ditt p-piller. Min fru brukade aldrig svettas så men sen fick hon ett bra p-piller som funkade för henne men som förvärrade hennes svettningar. En tanke bara! Lycka till med att hitta svar.

  • flygrl
    Anonym (F) skrev 2021-08-21 23:47:41 följande:

    Ett varningens ord om absolut torr? testa en mildare variant först och se om det fungerar.

    Absolut torr kan ge allergisk reaktion. Jag använde denna i tonåren. Fungerade super först men efter ett tag så fick jag röda utbuktande, kliande utslag i flera dagar efter att jag aplicerat. Resulterade i att jag varken kunde använda den eller mildare varianter


    Jag har aldrig själv använt Absolut torr men kan tänka mig det är rätt starka grejer så det va ju bra att du kom med en varning då.
Svar på tråden svettad onödigt mycket?