• Diicez

    Sms budgivning, hur går det till?

    Hej, här kommer en fråga som en hel del antagligen kommer tycka är dum. :P Men exakt hur går en sms budgivning till? Var på visning i lördags och budgivningen har redan sats igång. Har ingen erfarenhet av detta och känner heller ingen som vet hur det går till.

    Enligt mäklaren (Skandiamäklarna) går det bra med budgivning via sms. Det är söndag nu så känns dumt att ringa mäklaren för att buda muntligt, men jag vill heller inte missa lägenheten då jag gillade den skarpt.

    Tänkte därför att jag kunde buda via sms då de sa att det var ok. Men vad exakt skriver jag? Är det någon som har gjort detta tidigare?

  • Svar på tråden Sms budgivning, hur går det till?
  • Hyllemor

    När jag budade via sms så skickade jag bara adressen till lägenheten och sedan vilket bud jag ville ge. När jag sedan höjde budet så behövde jag inte ange adressen utan skickade bara mitt bud. Samtidigt kollade jag in på hemsidan att det uppdaterades, vilket det gjorde - intressant nog även när jag skickade budet mitt i natten en söndagskväll, men om man inte har en nattuggla till mäklare så får man räkna med att budet läggs till på hemsidan dagen efter.

Svar på tråden Sms budgivning, hur går det till?