• lavendel96

    Göra slut! Hur fungerar det praktiska?

    Hej!

    Jag har varit tillsammans med min sambo i 5,5år nu. Jag har senaste tiden kommit fram till att jag vill göra slut tyvärr. Min fråga är hur gör man efteråt? Sambon står på lägenheten och jag har börjat söka nya lägenheter i smyg men har för lite poäng så jag får ingen lägenhet. Hur har ni gjort när det har tagit slut? Kan man bo kvar ett tag? Jag vill veta allt om era historier.

  • Svar på tråden Göra slut! Hur fungerar det praktiska?
  • Norrländskan123

    Jag och min sambo separerade i våras. Vi har ett gemensamt barn. Han har även ett barn sen tidigare. Innan jag tog steget att göra slut hade vi en vänskapsrelation då det inte vart kärlek på flera månader. Vi trivdes ändå med varann. När vi kommit fram till att vi skulle göra slut bestämde vi att jag och vårat barn skulle bo kvar tills jag började jobba igen efter mammaledigheten. Det är i nov. Men nästan direkt kände båda att nej!!! Vi kunde inte bo under samma sak. Beslutet var taget och nu ville jag bara gå vidare. Fick tag på lägenhet direkt men fick flytta till mina föräldrar en månad. Super! Fick hjälp med min dotter och all inklusive. Vi pratade snabbt om hur vi skulle göra med det vi köpt gemensamt. Som tur var väldigt få saker.. han ägde huset så det blev en lätt separation. Men ja, av erfarenhet vill man bara gå vidare och slippa se ex partnern när man bestämt sig.

  • Noname00

    Är det hans lägenhet så är det ju bara dela upp det som man känner att man vill dela upp och leta efter ett annat boende.
    Köp är nog det bästa och snabbaste.

Svar på tråden Göra slut! Hur fungerar det praktiska?