• Anonym (Ts)

Höstkläder nyfödd bebis?

Alltså. Har för dålig koll... (förstagångsförälder).

En nyfödd i oktober- vad har den på sig ute? Hittar fleeceoveraller och jackor, men är det sen bara vanliga byxorna den har? Eller hur har ni klätt era höstbarn?

Höståkpåse och body/kofta?

Så lost...

• Svar på tråden Höstkläder nyfödd bebis?
  • Anonym (Ee)

Teddyoverall. Eller vanliga kläder, fleecekofta, mössa och tjockare filt.

• Anonym (E)

Min son är född i oktober. Vi hade vanliga kläder under fleeceoverall första tiden. Sen på vintern så hade vi tunn fleeceoverall i en åkpåse om det var minusgrader

• Anonym (A)
    Anonym (E) skrev 2021-08-22 19:33:25 följande:
    Min son är född i oktober. Vi hade vanliga kläder under fleeceoverall första tiden. Sen på vintern så hade vi tunn fleeceoverall i en åkpåse om det var minusgrader
    Samma här
  • nernu

Jag tyckte knappt man hade någon användning för ytterkläder. Så små barn ligger ju i vagnen om man är ute och i den hade vi åkpåse. En åkpåse är som en tjock overall så där hade vi bara någon tjockare kofta eller mjuk fleecejacka typ för att hålla axlarna varma. I babyskyddet ska barnet inte ha en massa bylsiga kläder under bältet så där la vi bara på filtar. Jag hade skaffat overaller i flera storlekar men de användes liksom inte förns barnet var uppåt året nästan.

• Anonym (Vi)

Första barnet född sent i november. Hade body, tröja och tunn overall, sockar, tunn mössa om det inte var jättekallt. Åkpåse först neråt nollan. Vantar. Men dagen vi åkte hem var det +8 så då hade han bara kofta + filt.

• Tow2Mater

Vill bara dela med mig av mitt misstag; trodde jag klätt barnet varmt i fleecekläder med fleecefilt över, utan att tänka på att snålvinden blåste ju rakt genom lagren av fleece...

Svar på tråden Höstkläder nyfödd bebis?