• Stefan99

    Har blivit mörkrädd på äldre dagar

    Ja jag har tydligen gått och blivit mörkrädd nu sista tiden, jag är extremt nojig över att det står någon björn eller annat djur på baksidan av min trädgård.
    Vet att risken är väldigt liten men det blev inte bättre av att en björn gick över en gård i Sundsvall häromdagen.
    Inatt vaknade jag och trodde det var något på min baksida, kunde inte somna förrän det blev ljust igen.
    Är också nojig för inbrottstjuvar som härjar just nu i området, flera stölder på olika butiker, att dom skulle råna här är ju liten risk.
    Men jag vågar just nu inte gå och lägga mig efter det som hände inatt.Kanske ska man prova att byta sovrum.

  • Svar på tråden Har blivit mörkrädd på äldre dagar
  • KJJ

    Kanske det är läge att se över din belysning? Mysig trädgårdsbelysning i kombination med rörelseutlöst belysning av partier som ger dig oro? Och ja, om det inte känns bra i ditt sovrum - byt om du kan!

  • Xlr8

    Om du inte har ett direkt hot mot dig är det bara att tagga ner fixa belysning.

    Om du har så kan jag rekommendera polycarbonate fönster, värmekamera och cctv med AI bild bearbetning.

    Dom tre saker tycker jag är rätt skönt att ha ibland.

  • Hyllemor

    Jag blev väldigt mörkrädd i takt med att mitt mörkerseende försämrades. Detta avhjälptes med typ "läsglasögon" utskrivna hos en optiker. 

  • Stefan99
    Hyllemor skrev 2021-08-24 00:11:53 följande:

    Jag blev väldigt mörkrädd i takt med att mitt mörkerseende försämrades. Detta avhjälptes med typ "läsglasögon" utskrivna hos en optiker. 


    Kanske kan vara detta, jag närmar mig 45 och märker att jag ser sämre nu.
    Måste kolla upp min syn i höst
Svar på tråden Har blivit mörkrädd på äldre dagar