• Churros

    Missa en besök hos barnmorskan - risk?

    Jag har känd mig trött och yr dom senaste dagarna, så för säkerhetsskull bestälde jag ett hemmatest för corona, bara för att kolla av. Det jag inte tänkte på var att då måste jag ju vara i isolation fram till resultatet ???? jag skulle egentligen till barnmorskan imorgon, men nu får jag inte komma dit före nästa vecka.

    Jag är nästan lite arg på mig själv, även om jag tycker jag har gjort rätt, för dom här kontrollene vid barnmorskemottagningen har gett mig ett lugn jag behöver.

    Frågan är hur viktig det är med kontroller till rätt tid i tredje trimestern? Jag får katastroftänkande: "vad om dom kan upptäcka nåt imorgon, sen är det för sent att göra nåt åt det nästa vecka?"

    Jag är i vecka 35 och antagligen bara veldigt hormonell, men har nån här upplevd nåt liknande?

  • Svar på tråden Missa en besök hos barnmorskan - risk?
  • Osäkertjejhon

    Jag kanske har missuppfattat men det låter som om du är lite orolig av dig allmänt. Har du en högrisk graviditet? Om det var jätteviktigt inte skjuta på besöket så hade dom sagt det när du bokade om

  • Cizi

    Jag var på semester i v. 35 och fick det besöket tidigarelagt och det efter senarelagt, inget mvc tyckte var ett problem. Blev drygt 3 v mellan besöken istället för 2.

  • Churros
    Osäkertjejhon skrev 2021-08-23 11:04:29 följande:

    Jag kanske har missuppfattat men det låter som om du är lite orolig av dig allmänt. Har du en högrisk graviditet? Om det var jätteviktigt inte skjuta på besöket så hade dom sagt det när du bokade om


    Ja, har varit orolig dom senaste veckorna... men har inte haft en svår graviditet, tvert om! Det är bara att mina känslor för bebis växer för värje dag och jag vill bara göra allt rätt. Tänker att det måste vara en anledning till att dom vill kolla dig värje vecka.
  • Churros
    Cizi skrev 2021-08-23 11:08:51 följande:

    Jag var på semester i v. 35 och fick det besöket tidigarelagt och det efter senarelagt, inget mvc tyckte var ett problem. Blev drygt 3 v mellan besöken istället för 2.


    Tack :) dom sa inget när jag bokade om, så jag fick aldrig chansen att fråga om det var ett problem. Tänker på blodtryck, lyssna på hjärtljud och så.
  • Churros
    SannaAsker skrev 2021-08-23 12:39:27 följande:

    Du kanske skulle lära dig stava innan du ger dig på att skaffa barn. En tanke.


    Svenska är inte mitt modersmål, men visst, ska ha det i åtanke. Hör av dig om du har konstruktiv feedback
Svar på tråden Missa en besök hos barnmorskan - risk?