• Saxin

    Oregelbunden hinnsäck

    Någon som haft en oregelbunden hinnsäck under tidig graviditet?

    Var in på ett ul/vul idag för att datera graviditeten då jag inte haft mens sedan mars. Dock har jag räknat lite och trodde själv jag var runt v7 (6+4).

    Berättade för barnmorskan att jag haft bruna flytningar i snart en vecka så jag var inställd på att undersökningen inte skulle gå bra.

    Hon daterade mig till v7 (6+0) utifrån hinnsäcken och gulekroppen. Inget foster syntes men det kan ju vara för tidigt om dateringen stämmer?!

    Dock var hon misstänksam mot hinnsäckens form som varken var rund eller oval utan den buktade inåt på ett ställe.

    Fick en tid till läkare om en vecka om jag inte börjar blöda ordentligt tills dess.

    Så, någon annan som varit i liknande situation - hur gick det för er?

  • Svar på tråden Oregelbunden hinnsäck
  • lollobollen
    Saxin skrev 2021-08-23 12:02:49 följande:
    Oregelbunden hinnsäck

    Någon som haft en oregelbunden hinnsäck under tidig graviditet?

    Var in på ett ul/vul idag för att datera graviditeten då jag inte haft mens sedan mars. Dock har jag räknat lite och trodde själv jag var runt v7 (6+4).

    Berättade för barnmorskan att jag haft bruna flytningar i snart en vecka så jag var inställd på att undersökningen inte skulle gå bra.

    Hon daterade mig till v7 (6+0) utifrån hinnsäcken och gulekroppen. Inget foster syntes men det kan ju vara för tidigt om dateringen stämmer?!

    Dock var hon misstänksam mot hinnsäckens form som varken var rund eller oval utan den buktade inåt på ett ställe.

    Fick en tid till läkare om en vecka om jag inte börjar blöda ordentligt tills dess.

    Så, någon annan som varit i liknande situation - hur gick det för er?


    Hej!

    Jag var inne på vul idag (5+2) då mitt hcg stiger långsamt. Inget jag tagit blodprov för, utan har gravtester som referens. De blir lite starkare för varje gång (väntade några dagar emellan innan jag testade på nytt), men fortfarande svagare än test-strecket. Idag när jag var inne kunde gynekologen se en tom och oregelbunden hinnsäck. Blöder inget, hade en brun flytning för en vecka sen. Fick ta blodprov idag, ska ta ett nytt om två dagar, sen kontakt med gyn igen om tre dagar när svaret kommer. Är jätteorolig för utomkvedshavandeskap i livmodern (mina äggledare var iaf tomma).

    Ser att det va i augusti 2021 du skrev ditt inlägg, så hur gick det för dig?
  • Anonym4848
    lollobollen skrev 2022-06-13 18:43:57 följande:
    Hej!

    Jag var inne på vul idag (5+2) då mitt hcg stiger långsamt. Inget jag tagit blodprov för, utan har gravtester som referens. De blir lite starkare för varje gång (väntade några dagar emellan innan jag testade på nytt), men fortfarande svagare än test-strecket. Idag när jag var inne kunde gynekologen se en tom och oregelbunden hinnsäck. Blöder inget, hade en brun flytning för en vecka sen. Fick ta blodprov idag, ska ta ett nytt om två dagar, sen kontakt med gyn igen om tre dagar när svaret kommer. Är jätteorolig för utomkvedshavandeskap i livmodern (mina äggledare var iaf tomma).

    Ser att det va i augusti 2021 du skrev ditt inlägg, så hur gick det för dig?
    Man kan väl inte ha ett utomkveds i livmodern? Utomkveds betyder ju att det sitter någon annanstans.
  • lollobollen
    Anonym4848 skrev 2022-06-14 15:20:56 följande:
    Man kan väl inte ha ett utomkveds i livmodern? Utomkveds betyder ju att det sitter någon annanstans.
    Enligt gyn kunde man inte utesluta det i alla fall. Har läst att det kan växa fel i livmodern på något sätt, typ att det växer in i livmoderns vägg. Men det är något jag läst på familjeliv, eller något annat forum, så det är verkligen inte säkert att det ens är möjligt! Dock tror jag att det är en ofostrig graviditet jag har, efter mycket googlande. Tog andra blodprovet idag, så väntar spänt på svar. Önskar såklart att gyn såg fel, och att det är en normal graviditet.. annars hoppas jag att missfallet kommer igång av sig självt. Har haft både mf och MA innan, och det var väldigt jobbigt med båda två såklart, men måste jag välja föredrar jag ett mf som kroppen hanterar "naturligt". 
Svar på tråden Oregelbunden hinnsäck