• Ninni9091

Era första graviditetsymtom?

Hej,

Barnverkstan med första barnet har precis börjat, BIM i början av september. Är nyfiken på er som redan är gravida eller har barn sen tidigare, vilka var era första gravidsymtom och när började de?

Renodlad tråd för detta och inga spekulationer i "är de här tecken på graviditet" finns så många såna redan :)

• Svar på tråden Era första graviditetsymtom?
  • Anonym (Em)

Första barnet - Molvärk alldeles i början, sen ömma bröst och en förlamande trötthet som kom lite senare.

Andra barnet - Svagt illamående innan jag plussat, sen ömma bröst och den förlamande tröttheten igen.

Försöker få till en tredje nu och har BIM vilken dag som helst snart och har svag molvärk nu, får se om det är mensen som är på g eller om det är ett tidigt graviditetssymtom : )

• Anonym (spy)

Första symtomet var att kärringa börja spy.

• Aryzza

Första var fruktansvärt ont i brösten. Alltså så att jag knappt kunde ha kläder på. Efter plusset så vecka fem eller så. Sen några dagar efter det kom illamående.

• RBC

Har precis plussat i dagarna. Har bara haft svårt att sova pga gå upp och kissa flera gånger samt halsbränna som jag annars aldrig har. Men ingenting mer än så

• EaL

Jag blev sugen på saltgurka och choklad så åt det. Sen blev jag rejält illamående och kräktes. På morgonen tog vi test och plussade. Efter det kräktes jag allt som inte var glass i 6,5 månader.

• DrLavernius

Plussade imorse. Har hittills känt av molvärk av och till sedan en dryg vecka tillbaka, och svullna bröst.

• Anonym (Oo)

Avsaknad av menssymptom. Brukar bli vansinnigt sugen på allt och inte kunna kontrollera mitt ätande och få lite molvärk. Kände inte av det alls. Sen kom ömma bröst ganska snabbt.

• Sola13
    DrLavernius skrev 2021-08-27 17:55:00 följande:

Plussade imorse. Har hittills känt av molvärk av och till sedan en dryg vecka tillbaka, och svullna bröst.

Stort grattis! Hur många dagar efter äl plussade nu?
  • DrLavernius
    Sola13 skrev 2021-08-30 10:37:14 följande:

Stort grattis! Hur många dagar efter äl plussade nu?

Tack! Inte helt säker eftersom jag inte tempade eller testade, men kanske ÄL +15 med digitalt. Fick svagt streck på vanlig sticka för första gången redan i ÄL +11 ungefär.

Just det! Hade också varit rätt gasig och uppblåst i magen, men fattade inte att det kunde vara ett symptom förrän i efterhand.
Svar på tråden Era första graviditetsymtom?