• Mon 23 Aug 2021 19:08
    760 visningar
    1 svar
    1
    760

    Orolig sömn pga inskolning dagmamma?

    Min yngsta dotter har precis inskolats hos dagmamma. Först 2v inskolning som gick jättebra. Förra veckan var första arbetsveckan fast halvtid bara. Såklart lite grin vid lämning men så fort jag åkt har de gått bra säger dom. Men. Varje natt senaste veckorna har hon sovit skit. Förut somnade hon själv i sin säng å nu är det bara på oss. Sen vaknar hon alltid på senkvällen/natten och är ledsen. Även om hon ligger emellan oss har hon svårt att komma till ro och far runt som en orolig virvelvind i sängen. Jag ville mest veta ifall de här med sömnproblem är något som någon annan upplevt också och isåfall hur länge har ni haft det så?

  • Svar på tråden Orolig sömn pga inskolning dagmamma?
  • Anonym (Försk­olärar­e)
    Mon 23 Aug 2021 19:56
    #1

    Hej! Jag arbetet i förskolan och det är väldigt vanligt att barnen har lite svårare att sova vid/efter inskolning oftare rättar det till sig efter ett tag.. det är stort för barnen att plötsligt bli lämnade och inte vara i mamma o pappas trygghet hela tiden. Även mina barn har jag märkt att de har varit lite oroliga ett ta efter inskolningen.. fortsätt med era rutiner och ge mycket trygghet så kommer det att ordna sig.

Svar på tråden Orolig sömn pga inskolning dagmamma?