• Mon 23 Aug 2021 19:10
    857 visningar
    3 svar
    3
    857

    Snygg men praktisk väska till jobbet. Vilken?

    Jag söker en väska, gärna ryggsäck, som rymmer mycket.

    Har börjat åka buss till jobbet och det börjar bli jobbigt att varje dag ha med mig två väskor.

    Har just nu en liten ryggsäck där jag har min kalender, handkräm, nycklar, plånbok och såna saker. Samt en shopper där jag har med mig en extra tröja och matlådor.

    Vill att allt ska rymmas i min väska och vill gärna att den har flera fack. Har ni något tips?

  • Svar på tråden Snygg men praktisk väska till jobbet. Vilken?
  • Mon 23 Aug 2021 19:31
    #1

    Jag har en Haglöfs Backup som jag tycker är väldigt trevlig. Tanken är väl att man ska ha sin laptop i den, men det facket funkar lika bra till tröjor och matlådor, plus att där finns ett till stort fack, så man får plats med regnbyxorna också. Den har även mängder av små fack så att man kan ha ordning på alla småprylar.

  • Mon 23 Aug 2021 19:37
    #2

    Jag har en Sandqvist köpt på Åhléns, typ en sådan här:

    www.ahlens.se/Mode/vaskor-planbocker-15220/sandqvist-ryggsack-charlie-one-size-black-with-black-leather-90979311/

    Den har hållt superbra i flera år. Rymmer laptop och träningskläder och man vill. Många småfack och har rejäla justerbara bärremmar. Många designerväskor har tunna obekväma remmar.

  • Kusine­n
    Mon 23 Aug 2021 22:22
    #3

    Jag har erfarenhet av att alltid ta med mig dator mm hem eftersom jag jobbat på olika platser olika dagar. Jag har åkt kollektivtrafik och gått en del mellan buss/tåg och jobb. Det absolut viktigaste för mig är breda axelremmar och midje- och/eller bröstrem för avlastning.

    Men det beror ju på hur tungt du bär och hur långt du går.

Svar på tråden Snygg men praktisk väska till jobbet. Vilken?