• Katxim

    Baka flicka

    Någon som vill följas åt med tips och samtal kring metoden för att öka chansen att få en flickbebis ? :)

  • Svar på tråden Baka flicka
  • Katxim

    Jag kan börja med att säga att jag har 3 pojkar på 7,6 och 3 år. Jag har en stor längtan på att få en dotter. Jag har läst mycket om shettles metoden och babydust metodrn. De skiljer sig åt samlagsfrekvensen men kommer överens om tidpunkten för samlaget. Dvs 3-2 dagar före äl gynnar flickspermierna från att befrukta ägget.

    Själv har vi haft samlag två gånger den ena 4 dagar före äl och den andra 3 dagar före äl. Nu är det bara att vänta 2 veckor för att se om jag plussar.

  • Aikido

    Pinchnipple och Flogg visade i sin avhandling baserat på kartläggningen av 1000 gravida kvinnors liv och leverne att vaginala, oskyddade samlag med fertila män efterföljt av en framgångsrik befruktning gav en sannolikhet på 0.5 att bebisen föddes som flicka.

  • Katxim

    Det finns olika metoder men den som är mest tillförlitlig är att ha sex 3-4 dagar före ägglossning för att få flicka och sex vid ägglossningsdagen eller dagen efter för pojke är påvissat funka till en e94 %

  • Moali
    Katxim skrev 2021-08-24 14:26:57 följande:

    Det finns olika metoder men den som är mest tillförlitlig är att ha sex 3-4 dagar före ägglossning för att få flicka och sex vid ägglossningsdagen eller dagen efter för pojke är påvissat funka till en e94 %


    Spännande, då tillhör jag dom 6 procenten det inte funkade för då.
Svar på tråden Baka flicka