• nellibell

    När började eran mage synas?

    När började ni få en liten kula på magen med erat första barn? En kula som syndes även för andra? Hjärta


     

  • Svar på tråden När började eran mage synas?
  • dansandegrodan

    Jag skulle säga från ca v.25 men då behövde man vara uppmärksam. v.27 var första gången någon utifrån uppmärksammade magen och nu i v.30 går det inte att dölja alls.

  • Jessi89

    Familj och vänner kunde se från vecka 16-17. Men för främmande såg jag nog bara lite rund ut. Nu är jag i vecka 20 och det går inte att dölja längre då magen putar ut.

  • Jag är bara jag

    Jag fick första blickarna v.9. Hade bara gravidbyxor från v.14. Ingen kunde missa att jag var gravid från kanske v.16. Stor mage är bara förnamnet. Ännu värre med andra barnet...

  • JosHed
    nellibell skrev 2021-08-23 21:11:19 följande:

    När började ni få en liten kula på magen med erat första barn? En kula som syndes även för andra? Hjärta


     


    Med första typ v.25 (då tyckte jag den var jättestor men tror inte den syntes om man inte ansträngde sig). 


    Med andra kom den redan lite i v.15 men gravidbyxorna var för stora då. Mer svullen också!

    Tredje nu är tvillingar. Då kom magen supertidigt. Redan v.10 hade jag lite lite put (men mesta var svullnad såklart). V.15 ploppade magen ordentligt. V.17-18 försvann den nästan helt och riktiga magen (som kommit v.25 med första) kom bara någon vecka senare. På 4 veckor har sedan magen ökat drastiskt i omfång denna gång :) 

  • Danskviking

    Är i vecka 12 och folk som känner mig väldigt väl ser absolut att jag blivit lite större, ffa på kvällen. Men är väldigt smal naturligt och har annars en helt platt mage. Kan inte ha tighta jeans längre utan bara byxor med stretch 

  • Anonym4848

    Helt platt till v. 22 åtminstone, då kanske jag själv kunde börja se lite med lite vilja haha för andra kanske från v. 25 men med kläder dröjde det ett tag till. Gick hem från jobbet i v. 32 och då var det bara en som hade sett nåt. 

Svar på tråden När började eran mage synas?