• Undrandee

    Gravid efter 2 MA och 1 MF, brunt på pappret!!

    Denna oro...

    Jag plussade starkt i fredags efter ca 10 månaders försök efter senaste MA. Har knappt haft symtom. Lite tröttare, illamående bara något tillfälle och liiite ömma/ilande bröstvårtor.

    MEN, i morse när jag kissat tyckte jag mig skymta väldigt lite brun/rosa på pappret!! (PANIK!) Har googlat sönder mig och har gråtit i total panik inför min man. :(

    Känner mig så ogravid och har inga symtom att gå på! Ingen hård mage, illamående, ömma bröst, inget!

    Är det kört nu igen? Någon som varit "symtom-lös" och haft någon form av blödning?

  • Svar på tråden Gravid efter 2 MA och 1 MF, brunt på pappret!!
  • Anonym (Heje)

    Du plussade starkt men vilken vecka tror du att du är i?

  • Undrandee
    Anonym (Heje) skrev 2021-08-24 14:11:19 följande:

    Du plussade starkt men vilken vecka tror du att du är i?


    Inte en susning! Sista mens kan jag absolut inte lita på då den var 9/5. Grav.testet sa 3+
  • Undrandee
    Jag är bara jag skrev 2021-08-24 15:33:45 följande:

    Boka in ett VUL snarast möjligt. 


    Känner mig rädd för det, men förstår jag borde
  • Jag är bara jag
    Undrandee skrev 2021-08-24 16:20:05 följande:
    Känner mig rädd för det, men förstår jag borde
    Förstår absolut rädslan, men då får du både veta om det var m.f eller kanske rent av veta att allt ser bra ut och hur långt gången du är.
  • Jenniepennie031

    Usch, jag lider med dig, har själv haft fyra MF/MA och känner igen både paniken och rädsla för VUL. Jag tänker så här; du kommer oavsett behöva göra tidigt VUL för att datera graviditeten (om inte annat för att kunna göra KUB/NIPT i rätt veckor om det är aktuellt) så lika bra att boka in direkt även om det känns jobbigt. Lite brunt/rosa är ju i sig inget tecken på missfall sålänge det är så lite och inget mer kommer. Inga särskilda symptom så tidigt är i sig inte heller något tecken - för mig har blödningar och symptom sett olika ut vid varje missfall så går inte att säga. Jag råder dig ändå att kolla upp det så fort som möjligt då att gå och vänta och oroa sig i slutändan är ännu värre än att veta. Jag håller alla tummar för er och hoppas att ni får positiva nyheter denna gång <3

  • Undrandee
    Jenniepennie031 skrev 2021-08-24 17:04:03 följande:

    Usch, jag lider med dig, har själv haft fyra MF/MA och känner igen både paniken och rädsla för VUL. Jag tänker så här; du kommer oavsett behöva göra tidigt VUL för att datera graviditeten (om inte annat för att kunna göra KUB/NIPT i rätt veckor om det är aktuellt) så lika bra att boka in direkt även om det känns jobbigt. Lite brunt/rosa är ju i sig inget tecken på missfall sålänge det är så lite och inget mer kommer. Inga särskilda symptom så tidigt är i sig inte heller något tecken - för mig har blödningar och symptom sett olika ut vid varje missfall så går inte att säga. Jag råder dig ändå att kolla upp det så fort som möjligt då att gå och vänta och oroa sig i slutändan är ännu värre än att veta. Jag håller alla tummar för er och hoppas att ni får positiva nyheter denna gång <3


    Tack! <3

    Inget mer blod har kommit (om de nu var blod), och har inte ont eller så. fick lite illamående igen idag vid lunch. Men ja, du har rätt. Dock känner jag mig jätte obekväm med gyn mottagningen här där jag bor. Så känslokalla och inte alls förstående vid mina senaste Ma/mf
  • Jag är bara jag
    Undrandee skrev 2021-08-24 18:39:17 följande:
    Tack! <3
    Inget mer blod har kommit (om de nu var blod), och har inte ont eller så. fick lite illamående igen idag vid lunch. Men ja, du har rätt. Dock känner jag mig jätte obekväm med gyn mottagningen här där jag bor. Så känslokalla och inte alls förstående vid mina senaste Ma/mf
    Det låter ju lovande faktiskt! Boka VUL i en annan stad om de är så oförstående där du bor. Privat då alltså. 
  • Undrandee
    Jag är bara jag skrev 2021-08-24 18:43:23 följande:

    Det låter ju lovande faktiskt! Boka VUL i en annan stad om de är så oförstående där du bor. Privat då alltså. 


    Tack får göra det! Inte mycket annat att göra än att ta tag i detta hur slrämmande det än är just nu.
  • Jenniepennie031
    Undrandee skrev 2021-08-24 18:39:17 följande:

    Tack! <3

    Inget mer blod har kommit (om de nu var blod), och har inte ont eller så. fick lite illamående igen idag vid lunch. Men ja, du har rätt. Dock känner jag mig jätte obekväm med gyn mottagningen här där jag bor. Så känslokalla och inte alls förstående vid mina senaste Ma/mf


    Nej jag förstår det, känns som mentaliteten hos många är att man bara ska bita ihop och komma igen. De verkar inte förstå att det är drömmar, hopp och glädje som krossas och går i tusen bitar - oavsett om de betraktar det som ett embryo/foster/whatever och inte ett barn så är det ju inte samma sak för oss som drabbas. Senaste gången gick jag privat. Det kostar såklart lite mer (runt 900 kr i GBG) men i slutändan var det värt det. Hon som gjorde VUL var otroligt förstående och när jag kom till läkaren som skulle bekräfta missfallet två dagar senare skrev han ut både trombyl och progesteron utan att blinka - han tyckte det var oförståeligt att tidigare gyn hade nekat mig det trots flera missfall. Med det sagt tycker jag det låter som ett gott tecken att inget mer blod har kommit och jag tror och hoppas att allt går väl <3
  • Anonym (Nyblivenmamma)

    Hej!

    Jag vet inte om detta kan lugna dig men när jag var gravid med min dotter som nu är 3 månader så fick jag en ganska så kraftig ljusrosa flytning samt lite bruna flytningar 2-3 gånger vid toalettbesök samma eftermiddag/kväll, dagen efter var det borta igen. Jag var helt säker på att det var ett missfall och ringde till gyn för att få komma in och få det bekräftat jag var då i vecka 10+6. Det var inte alls något missfall det fanns ett litet foster där inne med ett bultande hjärta. Jag hade haft lite gravidsymtom veckorna innan med illamående, molande värk och spända bröst men det var som bortblåst så det gjorde mig ännu mer säker på att det var ett missfall, men det visade sig att jag hade en så kallad "spökvecka".

  • Jenniepennie031
    Undrandee skrev 2021-08-28 09:42:27 följande:

    I natt började jag blöda färskt blod... ;(


    Va tråkigt :( Har det kommit klumpar och så?? Lider med dig <3
  • Undrandee
    Jenniepennie031 skrev 2021-08-28 10:54:22 följande:

    Va tråkigt :( Har det kommit klumpar och så?? Lider med dig <3


    Nej bara rött ännu :( <3
  • Jenniepennie031
    Undrandee skrev 2021-08-28 11:43:19 följande:

    Nej bara rött ännu :( <3


    Okej, ja det behöver ju såklart inte vara kört, men ända sättet att veta är ju att antingen vänta och se eller göra VUL. Fy fan vad ledsen jag blir för din skull - så hemskt att man ska behöva gå igenom detta gång på gång och det är helt utom ens egen kontroll. Finns inget man kan säga som gör det bättre - men jag vet exakt hur det känns och du är inte ensam <3
  • Anonym (?)
    Undrandee skrev 2021-08-28 11:43:19 följande:

    Nej bara rött ännu :( <3


    Hur har det gått? <3
  • Undrandee
    Anonym (?) skrev 2021-08-30 13:25:21 följande:

    Hur har det gått? <3


    Det kommer fortf. rött blod på pappret nån gång om dagen, men aldrig i toan eller i trosskyddet.. fattar inte! Inga klumpar.
  • Anonym (?)
    Undrandee skrev 2021-08-30 23:07:49 följande:

    Det kommer fortf. rött blod på pappret nån gång om dagen, men aldrig i toan eller i trosskyddet.. fattar inte! Inga klumpar.


    Usch vad jobbigt, förstår att det måste vara väldigt förvirrande att inte veta om det är missfall eller inte. Men det låter inte som ett, har du bokat tid för vul?
  • Undrandee
    Anonym (?) skrev 2021-09-01 10:38:16 följande:

    Usch vad jobbigt, förstår att det måste vara väldigt förvirrande att inte veta om det är missfall eller inte. Men det låter inte som ett, har du bokat tid för vul?


    Inte än. Jag vill inte åka in själv och min man är borta på jobb ett par dagar nu. Men jag är inställd på att detta är ett missfall.
Svar på tråden Gravid efter 2 MA och 1 MF, brunt på pappret!!