• Tue 24 Aug 2021 15:11
    530 visningar
    4 svar
    4
    530

    Att ha ångest varje dag för skolan

    Hej!

    Jag sökte Grundlärare i fritidshem i våras och har precis börjat första veckan.

    Till saken hör att jag har så extremt höga krav och är så rädd för att misslyckas.

    Jag har barn och sambo. Och många av de andra på utbildningen Oxå.

    Och så tänker jag, kan dom så kan jag.

    Men jag har sådan ångest varje dag. Jag gråter och tycker det är jättejobbigt.

    Jag fattar inte vad jag läser, trots att jag försöker googla o sätta mig in i texten.

    Sen ska jag jobba lite Oxå för att inte få så mycket lån.

    Men du har ju en sambo tänker ni. Jo, men vi har delad ekonomi och han är rätt så

    Ekonomisk.

    Jag sa att jag kanske inte kan jobba så mycket som jag vill varje månad. Då får ju han betala mera, och det är han inställd på men inte om han får betala mera varje månad HELA tiden.

    Vilket gör mig jättestressad. Och det får mig ju att tänka, vad skulle hända om jag blev jätte sjuk länge? Hur skulle han ta det?

    När jag har tagit upp det, så säger han bara att så där kan man inte gå och tänka.

    Jag har börjat tänka på att vi kanske måste gå skilda vägar om man inte är beredd att ställa upp på varann.

    Jag behöver råd tack

  • Svar på tråden Att ha ångest varje dag för skolan
  • Tue 24 Aug 2021 15:21
    #1

    Har du inga studiekamrater du kan bolla med? Det kan ge bättre förståelse om man diskuterar med andra.

    Och du ska nog inte oroa dig för det där med ekonomin, långtidssjukdomar osv just nu. Antagligen kommer det bli mycket bättre än du tror, och annars löser ni det då.

  • Tue 24 Aug 2021 15:57
    #2

    Jo det kommer jag nog få så småningom

  • Tue 24 Aug 2021 18:43
    #3

    Så du separerar hellre och låter barnet växa upp med att flänga mellan vv boende, än att ta fullt studielån??

    Ta studielån som alla andra om du inte kan jobba vid sidan av.

  • Tue 24 Aug 2021 18:48
    #4

    Inte gemensamt barn

Svar på tråden Att ha ångest varje dag för skolan