• Anonym (E)

Ni som arbetar på förskola, tänker ni på vilken klädsel barnen har?

Nu menar jag inte rena/smutsiga kläder utan vem som har Polarn o pyret-kläder eller vem som har HM-kläder?

• Svar på tråden Ni som arbetar på förskola, tänker ni på vilken klädsel barnen har?
  • Lucius Vorenus

Inte när jag jobbade på förskola. Jag tänkte mer på dem som lämnade barnen i lekvänliga kläder.

• Anonym (Js)

Jag jobbar inte på fsk, men tänkt på samma. Men tror verkligen inte de lägger värde i det. Mer kanske vad som är praktiskt och lämpligt. Många har ju också sina sämre kläder på fsk och finare hemma, så går ju inte riktigt att drömma av det. Min sambo hade en solig dag klätt våran dotter i fodrade stövlar, för att han inte hittade några passande bland hennes andra 5 par. Det var pinsamt, men de skrattade bara bort det på fsk när jag hämtade henne och hon hade fått låna någon annans..

• Anonym (Em)

Jag jobbade på förskola för länge sedan innan ?alla? hade pop till sina ungar och innan jag hade barn. Jag minns att PoPs overaller var så otroligt mycket bättre än alla andra overaller så jag tänkte att mina barn bara skulle ha PoP :) Annars tänkte jag inte särskilt på märkeskläder, men man märkte ju vilka föräldrar som var medvetna och noga med att barnen skulle ha bekväma och bra kläder.

• violis

Nej ! Spelar ingen roll var barnens kläder är köpta .. så länge kläderna är hela ,passar för årstiden och är praktiska och lätta för barnet  själv att klä på sig ( vi hjälper till med dragkedjor etc…men  dels har vi många barn o dels är det endel av vårt uppdrag att hjälpa barnen bli självständiga ) Att barnet får lov att leka i kläderna och inte blir begränsad för att de behöver vara rädd om dem 
    OCH att kläderna är namnade oavsett om det är ett par 5kr vantar köpta på secondhand eller ett par ’’märkes’’ vantar för 2-300kr  
    ( notera både fetstil och stora bokstäver på ’’ och ’’    )

• Anonym (Märkvärdiga märkes-Märta)

Men om barnet har på sig LV, Gucci, Dior och Guess i alla kläder och skor varje dag på förskolan måste det väl märkas? ;-P

Inte tillräckligt stor skillnad på Polarn o Pyret och HM, men däremot på riktiga högstatusmärken jämfört med de vanliga. Tillräckligt stor prisskillnad för att märkas.

Det är viktigt att vara riktigt märkvärdig. ;-P

• violis

( o kan någon  vänlig själ tala om för mig varför mina citationstecknen blir till frågetecken ? )  

• violis

Märkvärdiga märkes- Märta …. Tja  skulle vi kanske se det o undra lite hur de föräldrarna tänker…men samtidigt har vi gjort klart för våra föräldrar att de kläder de skickar med sina barn förutsätter vi att barnen får leka i ( självklart sätter vi förkläden på barnen vid behov…men det vet ju varenda förälder att ett förkläde inte skyddar till 100% ) 
    så skickar de barnen i Gucci, Dior etc så antar vi att föräldrarna tycker att det är de kläderna barnet ska leka i geggamoja och lera  och skapa sina mästerverk i vattenfärg och croma i  

• Anonym (Fd förskollärare)

Nu jag jobbade på förskola så brydde jag mig inte om märken så länge kläderna var funktionsdugliga och lekvänlig. Det absolut viktigaste är att kläderna TILLÅTS att leka i. Det spelar liksom ingen roll vad det är för märke eller om det är praktiskt eller inte när lilla Kajsa/Pelle sitter stilla och inte vill vara med för att mamma/pappa har sagt att kläderna inte får bli förstörda.

När min barn var små fanns det allt i från kläder köpta på Ica Maxi till märkeskläder.

• Anonym (Mja)

Enda gången jag reagerar är när barnens kläder är solklart olämpliga. Där skryt har gått före funktion och barnet helt enkelt fryser arslet av sig i snön, inte kan leka för att kläderna är i vägen eller helt enkelt inte går att röra sig i. Det är jättefint med tunna strumpbyxor och dyr prinsessklänning men för helsike det är - 18 grader ute och barnet har ingenting att ta på sig under en lika oduglig overall.

Jo just det.. Kläder som följs av strama förhållningsregler för personalen att komma ihåg då ser jag rött. På förskolan så kladdas det, det blir hål, man kan kräkas och kissa ner sig etc. Då har man kläder som tål det. Och jag reagerar varje gång det kommer en förälder som påpekar att den dyra ullkappan inte får vara i sandlådan eller att skidoverallen varken får dropptorka eller vara i torkskåpet

Svar på tråden Ni som arbetar på förskola, tänker ni på vilken klädsel barnen har?