• LejonSa

    Plusgiroutbetalning?

    Känns ju medeltida... men. Bytt jobb. Vi har missat lägga in mitt kontonr så jag får plusgiroutbetalning denna månad. Kan man ta ut de pengarna och föra in de på ens konto? Har kollat och min bank tar ej emot den utan måste använda de utbetalningsplatser som finns men känns ju lagom osannolikt att få ut nästan 30k från Willys för att sen ta de till min bank o sätta in där. För att inte tala om frågorna banken säkerligen kommer ha (har ju lönespec så det är ju minsta bekymret. Men måste ju finnas smidigare sätt? Eller ska man använda den som betalning varje gång man handlar? Räkningar tar de väl en summa för om jag ej missminner mig o alla räkningar betalas ju via internetbanken så pengarna bör ju helst kunna åka in där.

    Någon som vet?

  • Svar på tråden Plusgiroutbetalning?
  • Guldnovan

    Många bankomater är numera utbytta till att vara även insättningsautomater. Det är jättesmidigt. Det går till och med att sätta in en enda tjuga. Pengarna sätts in på det kort man använder när man tar ut.

  • Guldnovan
    Guldnovan skrev 2021-08-25 13:43:37 följande:

    Många bankomater är numera utbytta till att vara även insättningsautomater. Det är jättesmidigt. Det går till och med att sätta in en enda tjuga. Pengarna sätts in på det kort man använder när man tar ut.


    Plusgiroavin kan du inte använda flera gånger.
  • LejonSa
    Noname00 skrev 2021-08-26 19:11:27 följande:

    Vilken bank har du som vägrar ta emot den?


    Handelsbanken.vägrar inte men menar att det är nya regler som innebär att jag ska vända mig till de ombud för som finns eller till banken som utfärdat den vilket är nordea.löst det nu:)
Svar på tråden Plusgiroutbetalning?