• Thu 26 Aug 2021 21:44
    424 visningar
    1 svar
    1
    424

    Soc anmälan orolig

    Hej ! Ska försöka göra en lång historia kort. Jag har en 7 månaders bebis ihop med min "sambo". Jag och bebis har flyttat till mamma i väntan på eget boende pga ohållbar hemsituation. Har även en 8 åring från ett tidigare förhållande vv.

    Det har förekommit våld i hemmet (riktat mot mig) vid 1 tillfälle. Även otroligt mycket bråk. Som barnen hört.

    Min sambo har intygat från psykolog att han hamnade i en djup depression/psykos i samband med att vi fick vår bebis. Detta ledde till att han sökte tröst i alkoholen. Och alkohol i kombination med att han inte mått bra har gjort att det blivit bråk våld o hot.

    Min sambo har sökt hjälp och går aktivt hos både aa och psykolog och jag ser redan en jätte förändring.

    Jag anmälde själv oss till soc i samband med att jag lämnade. Har varit på 1 möte och fått en ny tid till ytterligare 1 möte. Båda barnens pappor kommer att bli kallade på möte.

    Jag och min sambo kommer nu bra överens och samarbetar osv. Vi har träffats så han får träffa bebis osv. Vi kommer att gå isär för alla inblandades skull men har en önskan att fortsätta vara särbos.

    Min oro är över detta med soc. Vad kommer hända ? Tänk om dom vill ta bebis ifrån oss ? Hur många möten kan jag räkna med att jag behöver gå på?

    /Orolig mamma

  • Svar på tråden Soc anmälan orolig
  • Thu 26 Aug 2021 22:14
    #1

    Utifrån det du beskriver kommer du inte bli av med bebis. Troligtvis kommer det bli utredning och någon form av stöd, främst till barnets far. Du har ju gjort allt rätt som lämnat och anmält, för att skydda ditt barn. Starkt av dig, önskar dig lycka till!

Svar på tråden Soc anmälan orolig