• Fri 27 Aug 2021 17:53
    646 visningar
    5 svar
    5
    646

    Ingen ägglossning

    Hej!

    Av någon anledning har jag hormonell obalans i kroppen sedan uttaget av min kopparspiral för 3 månader sedan. Efter att den togs ut så har jag ej haft ägglossning och har istället fått 3 cystor på äggstocken som jag nu ska behandla med provera.

    Jag är rätt orolig över om ägglossningen ens kommer komma igång igen.. jag är bara 25 år och vill ju ha barn.

    Någon annan vars ägglossning försvann men sedan kom tillbaka?

  • Svar på tråden Ingen ägglossning
  • Sat 28 Aug 2021 07:17
    #1

    Ingen??

  • Anonym (P)
    Sat 28 Aug 2021 07:26
    #2

    Du kan ju alltid be om o få göra en fertilitetsutredning, finns ju tex ägglossningsmedicin man kan få utskrivet. Preventivmedel skapar ju hormonell obalans i kroppen eftersom ex. p piller ska göra så man ej får ägglossning alls. Åt själv det i många år o lyckades bli gravid de ggr jag ej hade ngn cysta plus fick ägglossningsmedicin.

  • Sat 28 Aug 2021 07:30
    #3
    Anonym (P) skrev 2021-08-28 07:26:48 följande:

    Du kan ju alltid be om o få göra en fertilitetsutredning, finns ju tex ägglossningsmedicin man kan få utskrivet. Preventivmedel skapar ju hormonell obalans i kroppen eftersom ex. p piller ska göra så man ej får ägglossning alls. Åt själv det i många år o lyckades bli gravid de ggr jag ej hade ngn cysta plus fick ägglossningsmedicin.


    Hej! Okej, jag har ju dock endast använt kopparspiral som är ett hormonfritt P medel så därför är jag väldigt förvirrad över varför det knasat till sig
  • Anonym (P)
    Mon 30 Aug 2021 06:13
    #4
    Soltjej25 skrev 2021-08-28 07:30:48 följande:

    Hej! Okej, jag har ju dock endast använt kopparspiral som är ett hormonfritt P medel så därför är jag väldigt förvirrad över varför det knasat till sig


    Okej men enligt min förra gyn kan även spiral göra så man får cystor o det var därför hon ej rekommenderade det till mig tex.
  • Mon 30 Aug 2021 08:14
    #5

    Någon annan vars ägglossning bara försvunnit men sedan kommit tillbaka?

    Behöver lite solskenshistorier

Svar på tråden Ingen ägglossning