• Hyllemor

    Finns det bra ulltröjor med windstopper i till barn, som liknar polarn och pyrets vindfleece?

    Min 7-åring älskar polarn och pyrets vindfleece. Han har  under hela sitt liv tyckt att den är helt underbar. Framför allt verkar det vara muddarna som han tycker är helt fantastiska och tydligen är den sååå himla skön att ha på sig.

    Han är väldigt varm av sig och har mycket sällan fleece under jackan vintertid. Under hösten har han vindfleecen mer eller mindre som en jacka, men det brukar bara vara någon månad innan det blir för kallt för honom och sedan går han i praktiken och fryser under hela november eftersom han vägrar jacka över, eftersom fleecen är sååå skön och cool och allt vad det är. I år är den för liten och jag drar mig för att köpa en ny, trots att han tjatar om det.


    För 10+ år sedan hade jag en ulltröja, köpt i en friluftsbutik, med windstopper och dragkedja fram, Den kunde jag använda som jacka under i princip hela vintern, även om den såg ut som en tröja. Jag skulle tro att det är ett bättre alternativ än att köpa pops vindfleece och skulle därför vilja hitta någonting liknande till min son, eftersom han ogärna har jacka på sig.


    Jag har letat mig blodig efter en sådan igen, men minns dessvärre inte märket. Jag har heller ingen som helst aning om ifall den fanns i barnstorlek.

    Är det någon som känner till något märke som har ulltröjor med dragkedja och med windstopper för barn?

Svar på tråden Finns det bra ulltröjor med windstopper i till barn, som liknar polarn och pyrets vindfleece?