• Saurin8960

    Flicka eller pojke?

    Var på RUL i vecka 18-19 och då tyckte sig barnmorskan se två streck och vågade nog påstå att de är en lillasyster där inne. Nu när jag var på tillväxt-UL så säger samma barnmorska ?jaha, fick ni reda på att de va en tjej förra gången? Ja man vet ju aldrig? och ?men han/hon mår ju bra där inne iallafall?, vilket gör mig väldigt skeptisk.

    Kan någon våga sig på att gissa kön utifrån detta? Finns även en video jag kan försöka lägga upp om det hjälper.

  • Svar på tråden Flicka eller pojke?
  • Anonym (Js)

    När jag väntade min dotter så sa bm: det är helt klart en flicka, man ser de tre strecken där.. vet fortfarande inte riktigt vad hon menar med tre streck, men såg senare på ul bilderna att det var tre streck mellan benen. Vet inte hur det ser ut på pojke dock. Eller om det kan vara två streck på flicka också

  • Anonym (Tjej)

    Med min dotter gissade bm att det var flicka, hon såg streck som tydde på flickkön. Vecka 32 såg man ordentligt att det var flicka.

  • Saurin8960

    Precis, jag ha också hört att flicka ska vara tre streck typ som en ?hamburgare? och att två streck likväl kan vara pungkulor på en pojke typ.. så vet verkligen inte hur jag ska tänka!

    Fler gissningar?

Svar på tråden Flicka eller pojke?