• ayes

    A-kassa SGI

    Hej Allihop!

    För två år sen så jobbade jag på C More, var provanställd i 6 månader men under tiden som jag jobbade där gick det sådär för mig pga av mitt psykiska mående, sista månaden gick jag i väggen helt och fick vända mig till psykiatrin för då jag mått dåligt i större del av mitt liv, men när jag blev sjukskriven så kom jag & min arbetsgivare fram till att det inte funkade då jag var rätt frånvarande till största delen av tiden. Jag jobbade från 2019 Februari till Augusti samma år och innan det var jag arbetslös. Idag har jag varit sjukskriven i två snart och har en SGI på 244400 på ett år. Nu i Oktober ska jag ha ett möte med min läkare och handläggare från Försäkringskassan om eventuellt att komma tillbaka i Arbetslivet. Min fråga är hur mycket jag kommer få i ersättning från A-kassa eller Försäkringskassan. Hoppas jag vart så tydlig som möjligt och får svar. Tack på förhand!

  • Svar på tråden A-kassa SGI
  • Anonym (G)

    Är du med i a-kassan? Om inte så blir det ett gurndbelopp på runt 5000 i månaden.

    Sedan beror det ju på om du på något sätt skall gå under ett program via fk eller om du faktiskt skall vara arbetslös på riktigt

  • ayes

    Jag är med i A-kassa och jag har varit med där i 4 år snart. Jag betalar fortfarande för A-kassa än idag.

  • Anonym (G)
    ayes skrev 2021-08-28 18:01:33 följande:

    Jag är med i A-kassa och jag har varit med där i 4 år snart. Jag betalar fortfarande för A-kassa än idag.


    Förutsatt att din lön de sista 6 månaderna innan din sjukskrivning var densamma som din sgi är baserad på så får du a-kassa enligt nedan bild

  • ayes

    Jag har handels A-Kassa, gör det nån skillnad? Så som jag förstått så kommer dem att utgå från min SGI då?

    Tack så mycket för snabba svar förresten! Uppskattas!

  • Anonym (G)
    ayes skrev 2021-08-28 18:37:19 följande:

    Jag har handels A-Kassa, gör det nån skillnad? Så som jag förstått så kommer dem att utgå från min SGI då?

    Tack så mycket för snabba svar förresten! Uppskattas!


    Nej det spelar ingen roll. Ersättningsnivåerna är desamma.

    De skall inte utgå från din sgi utan från den inkomst du hade de sista 6 månaderna innan din sjukskrivning (vilket bör vara samma som din sgi)
Svar på tråden A-kassa SGI