• Norrländskan123

    Mitt ex har noll respekt för vad jag vill

    Mitt ex har noll respekt för vad jag vill när det gäller vårt gemensamma barn.

    Hur handskas ni med det?

    Om jag ber honom om något, tex att inte lägga ut bilder på vårt barn på sociala medier där han uppenbarligen har massor av följare han inte känner. Så gör han det ändå. Jag har sagt att det är ok om han känner dom som följer honom. Han påstår att han känner alla men det vet jag att han inte gör. Påpekar detta och han säger att han ska göra som jag önskar. Men fortsätter att acceptera okända människor till höger och vänster. Jag har bara folk jag känner som följer mig på Instagram.

    Jag önskar jag var obrydd men det är vårat barn det handlar om och jag vill inte att vem som helst ska se bilder på henne.

    Detta är bara en av många grejer han visar noll respekt för. Och han ljuger dessutom men förnekar det.

  • Svar på tråden Mitt ex har noll respekt för vad jag vill
  • Magical
    Norrländskan123 skrev 2021-08-28 18:48:01 följande:

    Mitt ex har noll respekt för vad jag vill när det gäller vårt gemensamma barn.

    Hur handskas ni med det?

    Om jag ber honom om något, tex att inte lägga ut bilder på vårt barn på sociala medier där han uppenbarligen har massor av följare han inte känner. Så gör han det ändå. Jag har sagt att det är ok om han känner dom som följer honom. Han påstår att han känner alla men det vet jag att han inte gör. Påpekar detta och han säger att han ska göra som jag önskar. Men fortsätter att acceptera okända människor till höger och vänster. Jag har bara folk jag känner som följer mig på Instagram.

    Jag önskar jag var obrydd men det är vårat barn det handlar om och jag vill inte att vem som helst ska se bilder på henne.

    Detta är bara en av många grejer han visar noll respekt för. Och han ljuger dessutom men förnekar det.


    Just detta kan du inte styra över. Han är lika mycket förälder som du och han väljer att göra så här på sina sidor. 
  • Spucks
    Norrländskan123 skrev 2021-08-28 18:48:01 följande:

    Jag har bara folk jag känner som följer mig på Instagram.


    Betyder det att du lägger ut bilder på ditt barn på Instagram?
  • Norrländskan123

    Jag vill inte att mitt barn ska exponeras för vem som helst.

    Läste detta: lawline.se/answers/kan-jag-hindra-att-den-andra-foraldern-publicerar-bilder-pa-vart-barn

    Jag lägger ut bilder på mitt barn på Instagram. Jag känner eller har på ett eller annat sätt en relation med mina följare. Tex vänner, familj och bekanta.

    Mitt ex har även företag och folk han aldrig träffat som följer honom.

    För mig känns det mer privat att lägga ut bilder på sitt barn. Alternativet är nolltolerans mot bilder på henne.

  • Spucks
    Norrländskan123 skrev 2021-08-28 19:19:55 följande:

    Jag vill inte att mitt barn ska exponeras för vem som helst.

    Läste detta: lawline.se/answers/kan-jag-hindra-att-den-andra-foraldern-publicerar-bilder-pa-vart-barn

    Jag lägger ut bilder på mitt barn på Instagram. Jag känner eller har på ett eller annat sätt en relation med mina följare. Tex vänner, familj och bekanta.

    Mitt ex har även företag och folk han aldrig träffat som följer honom.

    För mig känns det mer privat att lägga ut bilder på sitt barn. Alternativet är nolltolerans mot bilder på henne.


    Du lägger alltsv själv ut bilder på henne, som inte kan veta vart och hos vem dem kan hamna, men klagar på ditt ex för han känner inte alla som ser bilderna? Hur tänker du då? 
  • Norrländskan123
    Spucks skrev 2021-08-28 19:23:32 följande:

    Du lägger alltsv själv ut bilder på henne, som inte kan veta vart och hos vem dem kan hamna, men klagar på ditt ex för han känner inte alla som ser bilderna? Hur tänker du då? 


    Ja. Om du inte kan svara på min fråga kan du skrolla vidare. Jag ville veta hur andra handskas med ex som inte respekterar det man vill. Och detta är bara en av flera saker han inte respekterar.
  • Mortiscia80
    Norrländskan123 skrev 2021-08-28 19:27:51 följande:
    Ja. Om du inte kan svara på min fråga kan du skrolla vidare. Jag ville veta hur andra handskas med ex som inte respekterar det man vill. Och detta är bara en av flera saker han inte respekterar.
    Då kanske du skulle försöka med andra exempel, det kanske finns någon annan situation där du kan sätta ner foten. Just kring bilder har du dubbelstandard och du kan ändå inte göra något åt vad han lägger ut.
  • Norrländskan123
    Mortiscia80 skrev 2021-08-28 20:10:04 följande:

    Då kanske du skulle försöka med andra exempel, det kanske finns någon annan situation där du kan sätta ner foten. Just kring bilder har du dubbelstandard och du kan ändå inte göra något åt vad han lägger ut.


    Jag förstår att jag måste låta det vara då jag bara blir irriterad. Man kan ju inte ändra andra människor. Synd bara att det inte ska gå och komma överens och att den andra partner inte tycker att ens känslor är viktiga. Vill poängtera att det gäller fler saker än detta.
  • Brumma

    Fast..

    Att han inte gör som du ber honom är ju inte brist på respekt utan han har helt enkelt en annan åsikt än du.

    Du anser att din åsikt är "rätt" men det ger ju dig ingen rätt att bestämma hur han skall göra..

Svar på tråden Mitt ex har noll respekt för vad jag vill