• Jajja87

    Ivf, är det positivt när vi haft så lätt innan?

    Kort info,

    Har tre barn sen innan, senaste för 8 år sen. Steriliserade mig ung. Nu vill vi göra ivf då vi vill ha en sladdis. Är 34 år. Med de barn vi har har vi blivit gravida direkt.

    Någon som är insatt i ivf eller jobbar på sjukhus eller sån klinik som vet om det är positivt att jag varit så fertil att det tog sig direkt nu när/om vi ska Göra ivf? Tack för svar :)

  • Svar på tråden Ivf, är det positivt när vi haft så lätt innan?
  • Jag är bara jag

    Ja, att öht ha kunnat bli gravid räknas som positivt. Dock är det så länge sen du var gravid och du har hunnit bli lite äldre så det betyder inte att du automatiskt kommer bli gravid på ett IVF-försök. Mycket kan hända. Även spermier kan ju försämras. Ni måste göra en utredning för att kolla grundförutsättningarna.

  • Jajja87

    Mm jag tänkte också att det borde vara positivt :)! Vi gjorde en utredning med första barnet och mannens spermier var toppkvalitet. Får hoppas det är så fortfarande:) nu längtar jag bara tills vi ska till läkarn har så mycket frågor

  • Jag är bara jag
    Jajja87 skrev 2021-08-28 22:10:50 följande:
    Mm jag tänkte också att det borde vara positivt :)! Vi gjorde en utredning med första barnet och mannens spermier var toppkvalitet. Får hoppas det är så fortfarande:) nu längtar jag bara tills vi ska till läkarn har så mycket frågor
    Spermier är total färskvara- på tre månader har mannen en ny uppsättning. Så det måste kollas igen. Och dina värden så de vet på ett ungefär vilken metod, medicin och dos som kan vara lämpligast. Lycka till!
Svar på tråden Ivf, är det positivt när vi haft så lätt innan?