• Anonym (Orolig 43-åring)

Mellanblödningar,ont

Jag har haft mellanblödningar i nästan en vecka nu.Har ont i magen ochså.Är inte gravid och använder inte preventivmedel.Nån som har haft mellanblödningar och varför hade ni detta?

• Svar på tråden Mellanblödningar,ont
  • Anonym (Snart dags)

Du är drygt 40 och då kommer förklimakteriet. Det kan ge mellanblödningar, gles mens eller tätare cykler. Men är du orolig gå till en gynläkare och kolla upp dig. Var i menscykeln är du?

Anonym (Snart dags) skrev 2021-08-29 16:12:27 följande:

Du är drygt 40 och då kommer förklimakteriet. Det kan ge mellanblödningar, gles mens eller tätare cykler. Men är du orolig gå till en gynläkare och kolla upp dig. Var i menscykeln är du?

Det började bara 4-5 efter mens och fortsatte efter det .En liten blödning men ändå.Har övrigt regelbunden mens.
  • Anonym (Snart dags)

Hmm... Inte i samband med äl då heller utan lite tidigare. Absolut noll risk/chans att du är gravid- dvs du har inte haft samlag alls?

Anonym (Snart dags) skrev 2021-08-29 16:17:32 följande:

Hmm... Inte i samband med äl då heller utan lite tidigare. Absolut noll risk/chans att du är gravid- dvs du har inte haft samlag alls?

Exakt så.
  • Anonym (Snart dags)

Jag fick mens dag 16 en gång när jag egentligen skulle haft äl. Från ingenstans efter ca 35 år med regelbunden mens. Kan vara samma för dig. Nånstans börjar det.

Anonym (Snart dags) skrev 2021-08-29 16:21:31 följande:

Jag fick mens dag 16 en gång när jag egentligen skulle haft äl. Från ingenstans efter ca 35 år med regelbunden mens. Kan vara samma för dig. Nånstans börjar det.

Ok.Idag fick jag lite ont i magen och det verkar fortsätta med blödningen .Jag kanske borde kolla upp det?
  • Anonym (Snart dags)
    Anonym (Orolig 43-åring) skrev 2021-08-29 16:23:59 följande:
    Ok.Idag fick jag lite ont i magen och det verkar fortsätta med blödningen .Jag kanske borde kolla upp det?
    Gör du det om du känner oro. Kolla med V.c i första hand, annars om du bor nära gynklinik eller en privat gynläkare.
    Anonym (Snart dags) skrev 2021-08-29 16:25:35 följande:

Gör du det om du känner oro. Kolla med V.c i första hand, annars om du bor nära gynklinik eller en privat gynläkare.

Fick du ochså lite mensvärk då?
  • Anonym (Snart dags)
    Anonym (Orolig 43-åring) skrev 2021-08-29 18:09:17 följande:
    Fick du ochså lite mensvärk då?
    Nej, jag hade aldrig mensvärk i princip.
    Anonym (Snart dags) skrev 2021-08-29 18:23:19 följande:

Nej, jag hade aldrig mensvärk i princip.

Låste något att kvinnor har fått störningar med mensen efter vaccinet.Men jag ska kontakta gyn.imorgon.Tack för dina svar!
  • Anonym (Snart dags)
    Anonym (Orolig 43-åring) skrev 2021-08-29 18:39:37 följande:
    Låste något att kvinnor har fått störningar med mensen efter vaccinet.Men jag ska kontakta gyn.imorgon.Tack för dina svar!
    Jag har läst både ock- alltså både att vissa  fått mensstörningar och att det inte alls kan kopplas till vaccinet. Jag vet inte alls jag. Skriv gärna och berätta hur det gick.
    McIris skrev 2021-08-30 19:40:10 följande:

Tagit cellprov?

Ja,för några år sedan.Ringde till gyn idag,men tyvärr är det svårt att få tag på någon .Mensen fortsätter.
  • Anonym (Snart dags)

Kollat om du har myom? En bekant blödde nästan jämt och hon hade myom. Hb på 68 så jättetrött också.

Anonym (Snart dags) skrev 2021-08-30 20:45:57 följande:

Kollat om du har myom? En bekant blödde nästan jämt och hon hade myom. Hb på 68 så jättetrött också.

Nu har jag ringt till gynakuten och jag fick tid imorgon.Känns bra att kolla av om allt är ok.
  • Anonym (Snart dags)
    Anonym (Orolig 43-åring) skrev 2021-08-30 21:06:59 följande:
    Nu har jag ringt till gynakuten och jag fick tid imorgon.Känns bra att kolla av om allt är ok.
    Va bra! 

Nu har jag varit hos gyn.läkaren och allt såg bra ut.Det kan ha med min ålder att göra .Fråga om Corona vaccinet kan påverka.Hon visste inte säkert men sa att flera kvinnor har fått liknande besvär.

• Anonym (Snart dags)
    Anonym (Orolig 43-åring) skrev 2021-08-31 16:32:38 följande:
    Nu har jag varit hos gyn.läkaren och allt såg bra ut.Det kan ha med min ålder att göra .Fråga om Corona vaccinet kan påverka.Hon visste inte säkert men sa att flera kvinnor har fått liknande besvär.
    Det var ju åldern som var min första gissning. Du får konstatera att det var bra att allt såg bra ut, men att du troligen börjat komma upp i den när menscykeln börjar krångla.
    Anonym (Snart dags) skrev 2021-08-31 16:50:27 följande:

Det var ju åldern som var min första gissning. Du får konstatera att det var bra att allt såg bra ut, men att du troligen börjat komma upp i den när menscykeln börjar krångla.

Ja,så är det.Viktigaste att man är frisk.
  • Anonym (A)
    Anonym (Orolig 43-åring) skrev 2021-08-31 16:32:38 följande:
    Vad skönt att det såg bra ut.
Svar på tråden Mellanblödningar,ont