• Lisahmey

    Tidigt gravid och har så himla ont!!!

    Hej på er. Efter ett års försök utav att bli gravida plussade vi äääntligen igår. Känslan var så obeskrivlig och vi är så himla glada. Vi har också fått kallelse (efter att vi sökt) ifrån infertilitetskliniken som vi skulle gått till nästa måndag men nu längre inte behöver. Så märkligt att vi blev gravida innan vi ska dit 🙈 Aja, mitt stora bekymmer är att i måndags så började jag få en molande värk i nedre delen utav magen, som mensvärk. Har läst att det också kan vara tecken på graviditet men tänkte inte så där och då efter att vi aldrig tidigare plussat. Det fortsatte och natten mellan onsdag/torsdag vaknade jag av att jag hade ganska så ont och så har de hållit på sedan dess. Jag har ont fram och tillbaka och ibland den ganska lätt molande värk men ibland gör det så fruktansvärt ont att jag måste gråta. Igår (som skulle vara den bästa dagen pga plusset) slutade i att vi fick åka till akuten pga mina smärtor. Jag blev undersökt av en gynläkare och hon kunde inte se något konstigt alls. Allt såg bra ut även om det är tidigt. Så jag är väl egentligen inte så orolig för att något är fel utan är mer frågande om det finns någon annan där ute som UPPLEVT detta som gravid? Och att allt gått bra ändå? För jag har nämligen aldrig hört om att första trimestern ska göra så ont. Bor nästintill i duschen då jag spolar varmt vatten på magen. Så tacksam för svar!!!! Kram

Svar på tråden Tidigt gravid och har så himla ont!!!