• Sveice

    Var börjar vi?

    Då ska jag försöka nå fram med min undran.

    Det är som så att jag och min sambo har hållit ihop 7-8 år. Min sambo har alltid haft en stark vilja att ha barn. Jag har varit motsatsen till det. Jag kan inte komma på någon anledning till varför jag känner som jag gör men har även haft en tanke inom mig att det vore fantastiskt att ha ett barn tillsammans. För mig är det viktigt att det är ett biologiskt barn om mina simmare är friska. Min sambo är helt med på det.

    De senaste 2 åren har jag börjat fundera mer och mer hur vi ska gå till väga för att 2 killar ska kunna få ett barn ihop.

    Min sambo sa att vi kan försöka hitta en tjej eller ett tjejpar som också längtar efter barn.

    Är det någon här som kan ge lite tips var jag ska börja ? Jag har inga gay vänner som har barn så där kan jag inte få några tips från. Det finns många frågetecken men jag känner att jag behöver guidning i var jag ska börja någonstans.

    Hoppas ????????

  • Svar på tråden Var börjar vi?
  • SvenOlsson
    Sveice skrev 2021-08-30 15:43:32 följande:

    De senaste 2 åren har jag börjat fundera mer och mer hur vi ska gå till väga för att 2 killar ska kunna få ett barn ihop.

    Min sambo sa att vi kan försöka hitta en tjej eller ett tjejpar som också längtar efter barn.


    Jag tror din sambo är inne på helt rätt spår och det finns säkert många lesbiska par som är lika intresserade av att bli medföräldrar med ett par män. En lite "oldschool" ide vore de många sociala tillställningar som anordnas av hbtq-communityt, dvs att lära känna ett lesbiskt par i verkliga livet. Eller så finns det hbtq-grupper på Facebook för de flesta städer och län där det säkert finns lesbiska par som också bär på barnlängtan
  • Sveice
    SvenOlsson skrev 2021-08-30 17:08:09 följande:

    Jag tror din sambo är inne på helt rätt spår och det finns säkert många lesbiska par som är lika intresserade av att bli medföräldrar med ett par män. En lite "oldschool" ide vore de många sociala tillställningar som anordnas av hbtq-communityt, dvs att lära känna ett lesbiskt par i verkliga livet. Eller så finns det hbtq-grupper på Facebook för de flesta städer och län där det säkert finns lesbiska par som också bär på barnlängtan


    Tack. Jag hittade en grupp ämnat för ämnet så det tackar jag för.
Svar på tråden Var börjar vi?