• Excentriskan

    GPS eller Pejl?

    Jag har tittat runt lite på nätet kring de båda. GPS som jag först var inne på väger visserligen mer men (30 gram) täcker större yta. Dock så verkar de inte så pålitliga när man inte bor i södra delen av landet? Vissa skriver att de kan diffa på allt från hundra meter till en km eller mer..

    Vad gäller pejl så kan jag inte förstå varför de är så stora? Väger nästan ingenting men är i storlek 6x3x2 cm.. 

    Jag har en medelstor raskattshona som är steriliserad. Hon får vara ute när vädret är bra, jag är hemma och kan ha ytterdörren öppen. Min förra katt rörde sig knappt utanför tomtgränsen, men denna är ibland puts väck när jag ska ropa in henne för kvällen. Även om jag går runt och lockar. Även om jag kan ha öppet så hon kan gå in på inglasningen är det inte roligt gå och lägga sig och inte veta var hon är och temperaturerna börjar krypa ned mot nollan på nätterna.

    Är det någon som provat någon av dessa alternativ? I dagsläget har hon inte ens haft halsband så att stoppa på henne ett med något tungt och otympligt är kanske att förvänta sig för mycket att hon ska acceptera oavsett..

  • Svar på tråden GPS eller Pejl?
  • Anonym4848

    Vi har GPS från Tractive på vår sibir och är SÅ nöjda. Bor på landet med halvbra täckning men funkar oftast helt felfritt. Det känns så tryggt, skulle aldrig våga släpps ut utan. Rekommenderas! Han väger 4,3 kg och är inte ett dugg besvärad av den.

Svar på tråden GPS eller Pejl?