• LinaFiaK

    Natural cycles eller utan?

    Hej!

    Försöker ni bli gravida med hjälp av Natural cycles (eller dylikt), eller helt utan?????

    Vi har försökt utan en kortare period men funderar på att köpa.. men vet inte om man kanske borde försöka utan ett tag först..? ????

  • Svar på tråden Natural cycles eller utan?
  • LinaFiaK

    Råkade visst bli många frågetecken där? det var inte med flit! :)

  • Gasellen87

    Jag använde naturel cykels när vi ville bli gravida med vår trea. Tyckte det fungerade bra och var kul att få mer koll på kroppen.

  • Gasellen87
    Gasellen87 skrev 2021-08-30 18:54:28 följande:

    Jag använde naturel cykels när vi ville bli gravida med vår trea. Tyckte det fungerade bra och var kul att få mer koll på kroppen.


    Kan tillägga att de två första var utan något ?hjälpmedel? inga äl-test eller temp. Fyran som bakas nu är en hoppsan.
  • MAKL

    Jag använde NC som preventivmedel innan vi började försöka så för min del valde jag bara att ändra i appen till att försöka bli gravid. Tog tempen och loggade i appen varje morgon för att ha koll på det fertila fönstret men valde att sluta med det efter att vi försökt i 9 månader utan att plussa. Valde att sluta med NC då det bara blev en stress för mig och att jag tyckte jag har en sån regelbunden cykel att jag har koll på när det fertila fönstret är för mig utan att behöva bekräfta det med tempen.

    Om du vill testa att tempa så kan jag rekommendera att du laddar ner en gratis app och bara köper en termometer med två decimaler till att börja med så slipper du lägga massa pengar på en prenumeration som du kanske inte vill ha sen. Jag kan rekommendera fertility friend som även den kan logga tempen och visa när förmodad äl kommer ske precis som NC gör. Bara ett litet tips!:)

Svar på tråden Natural cycles eller utan?