Komplicerad arbetssituation
Hej,
Jag sitter i en situation där jag är extremt kluven.
Jag arbetar som inköpare (ny inom arbetet)
Har fått mycket beröm av både chefer samt kollegor som tycker att jag gör ett bra jobb men ändå så kan dom inte vara tillmötesgående och kompromissa med lön.
I min roll så köper jag in fordon privat (via blocket)
till bolaget som sedan säljs vidare av våra säljare.
Då vi vill ligga billigast på marknaden så måste jag med andra ord pruta mellan 20-40k på vissa privat personers bilar för att ha marginal. Det är väldigt svårt att få folk att gå med på att sänka priset så pass mycket då andra bilhandlare alltid bjuder mellan 5-10k mer så jag tappar affärerna.
Jag har kravet på att mig att köpa in minst 15 bilar i månaden för att kunna få min grundlön som ligger på 12 000kr/mån och jag får inte värdera fordonen själv utan måste vänta på deras godkännande. Jag arbetar 9 timmar om dagen och det är ca 10 mil tur och retur till arbetet. Jag är den enda som inte har fast grundlön på arbetet. Vi är 4 som arbetar på inköp varav två är chefer och den andra sitter på auktioner där man får in ca 6 bilar om dagen.
Jag har fått sitta helt ensam alldeles för mycket redan från dag ett. Har bett båda cheferna flera gånger om att vara på jobbet med mig för att jag ska kunna lära mig och få det stödet jag behöver för att kunna köpa in bilar nu när jag är så pass ny.
Ena chefen sa att så fort den andra chefen är tillbaka från semestern så kommer han vara på kontoret men det har fortfarande inte blivit någon förändring och det var 2 veckor sedan. Dom har lovat gång på gång att jag ska få sitta med och titta när dom kör med auktioner så jag får se hur det fungerar men dom är alltid och jobbar hemifrån med auktioner. Och sen när jag väl har fått in bilar så har det blivit komplikationer med våra chaufförer för att kunna hämta då alla är ?upptagna?