• boxer1995

    Mini rodini fult

    Hej! Jag har under ungefär hela mitt liv som förälder försökt förstå varför i helskotta folk runtomkring mig eller bara i allmänhet gillar detta märke. Det kanske är ekologisk bomull och självklart är väl det bra. Men dessa mönster?! Man blir ju illamåendet. Färger är kul på barn, men här har det verkligen gått till överdrift. Det är konstigt och skär sig så man rent får panik. Hur tänker ni som sätter på era barn detta? Gillar ni klänningar med enhörningar som äter nudlar tex som jag fick reklam för var på rea nu i sommar?

  • Svar på tråden Mini rodini fult
  • Anonym (Jennie)

    Undrar samma. Så jävla fult. Tror de som sätter på ungarna de märket egentligen bara vill visa att deras barn har dyra plagg eller nått. Typ att folk ska tro att de har gott om cash

  • Anonym (H)

    Ja smaken är väl olika.

    Jag förstår mig sällan på mini rodini. Ibland kan enstaka print vara fina. Men är övertygad om att det finns lika många som anser att det jag gillar är skitfult

  • Anonym (X)

    Jag gillade jackan de gjorde tillsammans med adidas, den passade min dotter perfekt.
    Annars håller jag med om att de har knasiga mönster. Känns lite som Molo, det var fint från början sedan fick de slut på ideer och skulle "1 up" på sig själva.. som alla designers tror jag. Men ja, MR är inget för ADHD barn iaf.

  • Anonym (Håller med)

    Jag håller med dig!

    Jag avskyr blaffiga mönster i gälla färger generellt, och på barn är det inte det minsta sött eller fint. Dyrt är väl märket också? Men smaken är olika och tur är väl det!

  • Anonym (Löjrom)

    Hade inte hört talas om märket innan, bildgooglade nu. Inte riktigt min smak men förstår inte alls de upprörda känslorna. Så vansinnigt fult är det väl inte? Då är det väl värre med typ Polarn o Pyret som är så tråkiga att klockorna stannar. Eller det kanske måste vara enformigt att barnen ska passa in i det stilrena beiga carpe-diem-hemmet?

  • Anonym (Njä)

    Googlade för bättre koll och mycket var ju fult i mina ögon, men några plagg skulle jag väl kunna tänka mig. 


    Däremot skulle jag aldrig köpa det pga principskäl. 

  • syntharen

    Smaken är som baken men vad jag inte förstår är varför man vill köpa en body till en bebis för nästan 300 kr. Eller byxor för 900 spänn! Till barn som växer så snabbt. Jag antar att det går att sälja kläderna för ett bra pris sen när barnen växt ur?

  • Anonym (T)
    syntharen skrev 2021-08-31 06:30:20 följande:

    Smaken är som baken men vad jag inte förstår är varför man vill köpa en body till en bebis för nästan 300 kr. Eller byxor för 900 spänn! Till barn som växer så snabbt. Jag antar att det går att sälja kläderna för ett bra pris sen när barnen växt ur?


    Ja de har väldigt högt andrahands värde, även om det har varit 3 som haft innan och är nån fläck eller litet hål har jag sett folk betala rätt mycket för plagget. Är inte min smak på kläder heller men folk verkar gilla dem
  • Anonym (Mixen)

    Jag gillar en mix av mönster och omönstrat för barnkläder. Gillar därför märken som Mini Rodini och Villervalla för att de ger lite glädje och fantasi till kläderna. Barn är inte bara små vuxna tänker jag som är glada för beige/grå/brun/skogsgrön färgskala. Jag som vuxen föredrar neutrala stilrena kläder men som liten älskade jag kläder med roliga tryck.

    Med just Mini Rodini är nog det jag störs mest över deras logotyp som jag tycker känns lite otäck...

  • Anonym (M)

    Jag kände inte till märken men bildgooglade och tycker inte kläderna jag får upp är särskillt anmärkningsvärda, en del med mycket färger men också kläder med mönster i mer diskreta färger. En del är snyggt, en del inte, men inget var upprörande på nåt sätt av det jag fick upp.

  • Fulkultur

    Min 4-åring älskar mini rodini, hans favoriter i garderoben är de från MR. Han väljer ofta kläder själv och kombinerar färger och mönster på ett sätt som jag aldrig skulle göra. Barn är knasiga och gillar knasigt. Det är fint.

  • Um Hamza

    Jag tycker också om det. Nu är mitt barn för liten för att han en egen åsikt, men kan tänka mig att storleken på mönstren, "blaffiga", är roliga för barn. Gillar att man ser att det är en konstnär som skapat dem, och gillar de konstiga 70-tals inspirerade mönstren. Men köper det aldirg pga priset. Har ett plagg till min son, och är sugen på ett till väldigt gulligt plagg, men är inte så besatt att jag shoppar upp min lön på det

  • Poppy 2012

    Även om jag har köpt därifrån, deras jackor är riktigt bra, så kan vissa saker, enligt mig, ha lite konstigt mönster.

Svar på tråden Mini rodini fult