• Mon 30 Aug 2021 23:10
    803 visningar
    5 svar
    5
    803

    2 månaders sover för mycket?!

    Hej.

    Har en liten 2 månaders baby hemma, hon har ätit järn och haft jätte illa i magen, igår sov hon sååå lite, magen krångla och hon fick inte ro alls! Idag skippade vi järnet och hon har sovit heeela dagen!

    Vi ha fått väcka henne för att mata och hon har egentligen sovit genom matpassen! Nu e jag orolig, som den hönsmamma jag är, att d e någo som e fel?? Kan järnet ha spela roll att hon är hängig eller tar hon bara igen sej från gårdagwn och natten?

  • Svar på tråden 2 månaders sover för mycket?!
  • Tue 31 Aug 2021 04:24
    #1

    Varför äter hon järn? 2 månaders brukar ju sova rätt mycket, är du orolig ring BVC eller 1177

  • Tue 31 Aug 2021 14:26
    #2

    Varför har läkare/BVC ordinerat järn? Vad har bebisen för underliggande sjukdom som gjorde att det uppstod järnbrist?

    Tycker att du bör kontakta vården omgående och få uppföljning av vad som nu är fel

  • Tue 31 Aug 2021 14:39
    #3

    Så små bebis sover större tiden av dygnet, men om du är oroad- sök vård. Tex appen knodd, videosamtal med barnsjuksköterska. (Vill egentligen inte uppmuntra till sånna vårdbesök överlag men är man oroad mamma till en 8 veckors bebis så tycker jag man kan rådgöra där ändå till en början

  • Tue 31 Aug 2021 15:34
    #4
    MtS19 skrev 2021-08-31 04:24:25 följande:

    Varför äter hon järn? 2 månaders brukar ju sova rätt mycket, är du orolig ring BVC eller 1177


    Hon föddes som prematur, underviktig och med syrebrist. Idag är hon pigg igen????
  • Tue 31 Aug 2021 15:35
    #5
    Kråksången skrev 2021-08-31 14:26:02 följande:

    Varför har läkare/BVC ordinerat järn? Vad har bebisen för underliggande sjukdom som gjorde att det uppstod järnbrist?

    Tycker att du bör kontakta vården omgående och få uppföljning av vad som nu är fel


    Hon föddes som prematur, underviktig och med syrebrist. Hon var nog bara väldigr trött igår när hon inte hade sovir dagen innan, idag är hon sej själv igen ????
Svar på tråden 2 månaders sover för mycket?!