• Anonym (Pojkvän)

Min flickvän har mycket kontakt med en okänd kille

Min flickvän har börjat snapa mycket med en kille hon inte känner. Dom har aldrig träffat varandra. Han la bara till henne på snap och nu snapar dom hela tiden. Dom har gult hjärta på snapchat.. för er som inte vet så betyder det att dom båda snapar mest med varandra, mer än vad dom snapar med någon annan. Hon snapar med ganska många, mest tjejer men även med några få andra killar men det är jag inte orolig över eftersom att hon känner dom killarna.

Den här killen däremot, han dök upp från ingenstans och nu har dom kontakt hela tiden. Till och med på kvällen när jag och min tjej ligger och myser i sängen så snapar hon med honom. Jag har sett att dom mest skickar tomma bilder, typ selfies osv till varandra men säkert skriver dom något också.

Jag tycker inte att det känns bra att hon har såhär mycket kontakt med en kille hon inte ens känner. Han bara dök upp. Tänk om dom skriver flirtigt med varandra eller skickar nakenbilder? Känns inte bra alls.

Har sagt till min tjej att det inte känns bra och att det inte känns som när hon snapar med andra killar som hon känner. Det här känns annorlunda. Förstår inte varför hon plötsligt har så mycket kontakt med den här killen som hon inte ens känner.

Min flickvän sa att det inte betyder något, att hon bara snapar för kul och att den här killen har en flickvän.

Min magkänsla säger att något är lurt. Vad tycker ni och vad hade ni gjort om ni var i min sits?

• Svar på tråden Min flickvän har mycket kontakt med en okänd kille
  • Anonym (Livet är kort)

Vilken vuxen person har snapchat....? Hon är intresserad av honom. De flirtar garanterat. Du kan inte göra nåt åt det. Du har redan gjort vad du kunde, dvs tala om för henne hur det får dig att må, det skiter ju hon i, bevisligen.

Gör slut. Det finns fler tjejer, till o med dem som inte håller på och flirtar med andra, utan att behöva bli tillsagda om det.

• Anonym (Den vuxne)
    Tja vilken vuxen människa har Facebook, Instagram, Twitter?
    Oerhört korkad fråga....

TS:
    Hon är definitivt intresserad av honom och gillar hans uppmärksamhet. Frågan är om DU är lika road av det hela.
    Du kan inte bestämma över vad en annan vuxen människa får göra, bara över vad du accepterar.
    Stanna och acceptera eller lämna.
  • Anonym (åldring)
    Anonym (Livet är kort) skrev 2021-08-31 14:02:45 följande:

Vilken vuxen person har snapchat....? Hon är intresserad av honom. De flirtar garanterat. Du kan inte göra nåt åt det. Du har redan gjort vad du kunde, dvs tala om för henne hur det får dig att må, det skiter ju hon i, bevisligen.

Gör slut. Det finns fler tjejer, till o med dem som inte håller på och flirtar med andra, utan att behöva bli tillsagda om det.

Jag har, är 35. Skickar till min syster och närmaste 2 vänner. Det är praktiskt för man har allt i ett, fota+skicka, istället för att fota som vanligt och sen skicka på tex messenger, och sen dessutom få en massa bilder sparade på mobilen. När man fotar i snapchat sparas ju inte bilderna på mobilen. 

Plus att det är, vad jag tror, ganska allmänt vedertaget att man inte tvunget behöver svara på det man får skickat till sig. Skickar man en bild på messenger finns det väl ett annat krav på svar. 

Så nu vet du det. 

• Anonym (Oj)

Förklara för henne en gång till. Och säg att du lämnar om de inte slutar för det där är inte okej. Hon har ingen respekt om hon ska sitta & snapa en annan kille medan ni ligger & myser det låter ju sjukt. Killkompisar är helt okej men dedär är ett stort nej.

• Anonym (sådär)
    Anonym (Oj) skrev 2021-09-01 16:26:59 följande:

Förklara för henne en gång till. Och säg att du lämnar om de inte slutar för det där är inte okej. Hon har ingen respekt om hon ska sitta & snapa en annan kille medan ni ligger & myser det låter ju sjukt. Killkompisar är helt okej men dedär är ett stort nej.

Håller inte med alls, tejen fattade nog första gången, hon bryr sig bara inte utan tror att TS kommer vara kvar ändå, och är hon betuttad i den här andra snubben så bryr hon sig kanske inte nämnvärt om han drar eftersom hon har ju en ny på G?

Det går inte att tjata vett i folk, man blir bara utmattad och besviken i onödan, för man kan aldrig förändra människor, de kan de barta göra själva.

Det bästa TS kan göra är att bara dra för vem vill vara ihop med någon som skiter i deras känslor och gör saker de VET sårar?
  • Anonym (A)
    Anonym (Oj) skrev 2021-09-01 16:26:59 följande:
    Håller med
Svar på tråden Min flickvän har mycket kontakt med en okänd kille