• Tue 31 Aug 2021 15:03
    763 visningar
    4 svar
    4
    763

    Brunröda flytningar? Hjälp

    Jag har idag fått brunröda flytningar när jag torkar mig.. är det någon mer som varit med om de i V8? Jag är 7+6 och för fem dagar sen fick jag göra ett vul efter oro när jag hade rosa flytningar.. där kunde de se att de växt som de skulle och hjärtat slog.. är så orolig nu att de är ett missfall Påväg

  • Svar på tråden Brunröda flytningar? Hjälp
  • Anonym (Ssa)
    Tue 31 Aug 2021 15:49
    #1
    MellisWH skrev 2021-08-31 15:03:58 följande:

    Jag har idag fått brunröda flytningar när jag torkar mig.. är det någon mer som varit med om de i V8? Jag är 7+6 och för fem dagar sen fick jag göra ett vul efter oro när jag hade rosa flytningar.. där kunde de se att de växt som de skulle och hjärtat slog.. är så orolig nu att de är ett missfall Påväg


    Jag jag jag!!! Det där känner jag igen! Hade en brun/röd/vattnig flytning I vecka 8! Efter det såg jag allt var bra på UL. Flytningarna fortsatte vara brunaktiga till vecka efter då jag fick en exakt likadan brun/röd/vattnig flytning. Sen var jag orolig fram till KUB men allt vad fortfarande okej! Efter de 2 händelserna har det inte hänt igen!
  • Anonym (G)
    Tue 31 Aug 2021 15:49
    #2

    Jag hade flytningar (bruna) från vecka 5+0 ungefär.

    I vecka 7+1 gjorde jag vaginalt ultraljud som visade ett tickande hjärta. Fortsatte ha bruna flygningar som i vecka 8+3 övergick i mer ljusrosa. Missfall vecka 9+5.

    Dina blödningar kan tyvärr betyda vad som helst. Det kan vara helt naturligt (vilket ju heller inte är orimligt med tanke på att du redan innan haft blödningar och fått bekräftat att allt är bra), eller så är missfall på g.

    Jag har tyvärr inga tips på att hantera oron mer än att försöka tänka att så länge du inte får en kraftig blödning så är du faktiskt gravid

  • Anonym (3-bar­nsmamm­a)
    Tue 31 Aug 2021 18:49
    #3

    Jag har haft så i flera graviditeter. I denna hade jag allt från rosa, röda till bruna. Hade till och med små klumpar vid ett tillfälle. Men än så länge har allt sett bra ut vid varje kontroll. Är nu i v 15. Vart på vul efter varje blödning (3 gånger) innan kub och ingen gång fann de någon orsak till blödningarna. Har varit samma sak när jag väntade nr 2 och 3.

    Har ett ma i bagaget och där kom det inte en antydan till färgad flytning. Upptäcktes först på kub.

    Omöjligt att säga hur det är för just dig men jag håller tummarna för att du är som mig.

  • Wed 1 Sep 2021 05:55
    #4
    Anonym (3-barnsmamma) skrev 2021-08-31 18:49:15 följande:

    Jag har haft så i flera graviditeter. I denna hade jag allt från rosa, röda till bruna. Hade till och med små klumpar vid ett tillfälle. Men än så länge har allt sett bra ut vid varje kontroll. Är nu i v 15. Vart på vul efter varje blödning (3 gånger) innan kub och ingen gång fann de någon orsak till blödningarna. Har varit samma sak när jag väntade nr 2 och 3.

    Har ett ma i bagaget och där kom det inte en antydan till färgad flytning. Upptäcktes först på kub.

    Omöjligt att säga hur det är för just dig men jag håller tummarna för att du är som mig.


    Gjorde ett vul förra veckan pga orolig för de rosa flytningarna.. vet inte om jag vågar ringa dit igen pga detta nu eller om jag ska avvakta?:/
Svar på tråden Brunröda flytningar? Hjälp