• Johan70

    Regnskydd till paraplysulky?

    Jag tänkte köpa en mycket enkel paraplysulky, alltså hopfällbar sulky, för att använda när jag tar barnet till förskolan och sedan kunna fälla ihop vagnen och ta med mig den.

    Vad händer då om det regnar? Det verkar inte finnas regnskydd som passar till. Får man ta på barnet dess regnkläder i stället?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2021-09-01 08:12
    Det verkar inte vara många som är intresserade av att hjälpa till med råd och tips på området "barnvagnar". Trist.

  • Svar på tråden Regnskydd till paraplysulky?
  • Fjäril kär

    Du kan testa om ett regnskydd till sulky passar. Paraplyvagn kan ju variera i storlek och tänker att vissa skydd borde fungera.

    Jag satt och funderade länge hur jag själv gjorde och ja det var antingen regnkläder på och paraply. Tog jag med vagnen på nån utflykt och det började regna så hade jag en riktig regnponcho att trä på barnet och som då täckte vagnen också. (poncho med huva till vuxen i galon, jag själv använde den när Jag körde moppe så den bör ha köpts på typ Biltema/Jula eller nåt)

  • BuoBä

    Ett universalöverdrag till sulky bör fungera, ifall paraplyvagnen har i alla fall en liten sufflett. Annars tror jag också på regnponcho. Utan sufflett hamnar ett regnöverdrag mot barnets huvud och det känns nog instängt.

Svar på tråden Regnskydd till paraplysulky?